Muttley skrev:
Cuefa skrev:
Ja, eftersom ni 5-6 pers som skriver här representerar ALLA VW-ägare så lägger jag ner diskussionen.
Så faktan gjorde ont av de som fanns här ?
100% av bilarna funkade inte som de skulle. Tråkiga siffror.
Hade jag jobbat kvar (tack gode gud att man inte gör det) så hade jag kunnat redovisa golf.
Spelar ingen roll om 1000 personer här skriver att de har problem, ni utgör inte 100% av VW-ägarna och kan således inte säga att hela koncernen är skit bara för att ni haft problem. Andelen som haft strul med sina bilar, oavsett vad som strulat, är försvinnande liten jämfört med de miljoner ägare som är nöjda.
Jag försöker inte helgonförklara VW-koncernen, DSG har haft problem. Precis som kamkedjor, gasbilar (både tuber, gasventiler osv), multitronic-växellådor, automatlådorna på T4orna, 3ans cylinder på bubblorna som gick varmare än de andra o skar, etc mm osv.
Det som stör mig är häxjakten på just VW, bara för att det finns mest bilar representerade på marknaden.
Jag hör t.ex inte mycket om knackande dieslar från BMW eller Nissans vevlager-ras på Kingcab/Navara osv. Högst reella problem men till antalet inte ens i närheten av VW's, eftersom det sålts en bråkdel av antalet bilar jämfört märke för märke.
Jag jobbar kvar (tack gode gud att man gör det) för VW-koncernen och ser ju bilarna vi får in varje dag.
Kan säga att vi har (just nu iaf) betydligt mer problem med infotainment-systemen i de nya bilarna.
Och ja, spolarvätska som letar sig in i bilens bagageutrymme istället för ut på bakrutan är inte heller världens mest ovanliga fel, inte heller låskistor till bakluckor, trasiga diodbakljus på Passat 3C, osv.
Inget märke är perfekt, alla har problem. Men att just VW är dom som är i skottlinjen är det jag försöker få förståelse för.
Sen gällande säljare så finns även dessa i alla kategorier, och alla märken har problem med arroganta och ointresserade säljare (vilket är rätt fantastiskt med tanke på att det är deras yrke, och oftast provisionsbaserat...)