Så vansinnigt segt med uppdateringar i denna tråd. Det känns som jag aldrig får till något värt att visa, och ändå lägger jag minst 10h i veckan på rodprojektet. Dock inte allt kanske på just grenrören.
Men arbetet fortgår och det är väldigt nästan klart nu! Rören som korsar under motorn ska i princip bara helsvetsas. Det saknas en rörböj som jag nästan gjorde klart idag, men lyckades misslyckas med vinkelslipen.
![http://i.imgur.com/0rS4o9t.jpg]()
Detta är allt som är kvar innan mina grenrör är färdiga. Den lilla rörböjen och lite svetsfogar. Självklart kapade jag snett i sista rörböjen jag hade, så det blir att köpa en eller ett par till för att få till den sista biten i detta rostfria pussel.
Kollar man under nu så kan man se flexrören och hur dom hamnar under tråget. Kan nog bli rätt snyggt även underifrån.
![http://i.imgur.com/W7TNHu3.jpg]()
Ser inte helt illa ut från sidan heller.
![http://i.imgur.com/nYwkZ86.jpg]()
Nu i helgen blir det nog ett ordentligt ryck. Jag får ev. hjälp, vilket jag väldigt väldigt sällan får. Och tanken är att få skitmycket gjort. Bilen ska ju vara startbar till 13e maj då firman har sin bilträff
![tongue](img/smilies/tongue.png)
Men för att bjuda på något som åtminstone ger lite puls... Nedan är en Cheva smallblock (alltså inte olik min) med 180-graders grenrör. Jämför ljudet på denna maskin med alla raggarbilar du någonsin hört så förstår ni skälet till varför jag bygger mina grenrör!
![big_smile](img/smilies/big_smile.png)
Se till att lyssna med värdigt ljud. Mobilhögtalare duger inte
https://www.youtube.com/watch?v=bBSsId_qbpQÅterkommer efter helgen
![smile](img/smilies/smile.png)