Jo lurad skulle jag vilja säga.. Jag är ingen kille o kan inget om bilar, men mina vänner har alla tagit körkort nästan samtidigt som mig nu, och några tog det ett år tidigare än mig. Iallafall så har nästan alla köpt en sån bil typ första dagen efter fått körkort. Det har varit 94-99 bilar för typ 5000:- men alla har sett fina ut! Alla vänner köpte billigt men besiktigade och inget bra att veta om rost på pappret och bilarna har sett fina ut. Om det finnits någon rost så har man fått titta jättenära i så fall och liksom leta. Så det spelar ju ingen roll precis. Det har varit en pytteliten fläck vid motorhuven som bara synts när man gått nära, eller ja.. småsaker som ingen ser.
Men detta är något helt annat. Jag visste ingenting o var ensam så jag tittade på besiktningspappret och provade den sen frågade jag varför den var svart HELA VÄGEN(!) runt bilen? Då sa han att det var skydd. Skydd mot rost, i preventivt syfte. Okej.. jaha det lät bra ju. Men kolla så dum jag är! Jag har googlat på fusklaga rost osv, och sett bilar som ser ut PRECIS så. Alltså någon som hällt 2 dunkar sån där svart smörja och silvertejp under så håller den ihop! Jag är så dum så jag kan inte fatta det. Jag har iallafall lärt mig en läxa nu. Min killkompis sa att den förmodligen sett för jääävlig ut med rost, helt uppäten, och då har någon gjort en snabblösning som också ser för jävlig ut, men kanske lite bättre än kexchoklad. Åhhh jag blir så arg, sorry! Ni som säger "hallå vad hade du förväntat dig??" ja inte detta iallafall! Titta på blocket så ser ni att det finns många små bilar som är i denna årsmodellen billigt, och jag har inte hittat någon än med 1 meter svart tjock smörja som går runt hela bilen... Så jag förväntar mig en bil som inte är ny, någon buckla, kanske lite spräckt plast på kofångaren eller så, någon pytteliten rostfläck så som de andra normalt ser ut. Men inte den där svarta muren runt om.....
Jag skulle inte kollat bättre, för det hade inte hjälpt. Jag skulle haft en kille med mig som kan bilar....