12 mars 2017
Trådstartare
Tja!
Åter fel med bil jä***, välinvesterade 43000kr....
Iallafall så började oljelampan lysa till och från, kollade genast oljan som va i normal nivå, fyllde på en liten skvätt någon deciliter eftersom jag läst att Audis kan dra lite olja och det ska vara normalt"?". Men tycker nivån har legat som den ska sen jag köpte bilen tidigt i november 2016.
Har kört ett par dagar nu, min lokala bilmeck den ända bilmecken som jag vet inte har någon baktanke och han är alltid 100% ärlig, tar inte överbetalt.
Han sa att det troligtvis kunde vara oljesilen eller något (ej kunnig själv), att det då hörs ventilknack eller något sånt, men har inte varit något oljud vid motorn, läste även att givaren i tråget kunde behöva rengöras vilket han höll med om att det kunde vara ett problem.
Så nu idag, körde hem, jag kör inte som en dåre kör ganska normalt, så röck det till i bilen trodde den skulle stanna av helt men gick att köra men lät som en traktor.
Körde åt sidan och stängde av bilen, satte på den igen och kolla under huven, kommer ett typ vinande ljud i bakgrunden, när jag gasar så låter det som att det skulle vara hål i avgasröret.
Kan det vara turbon som havererat? Går det att köra med bilen då? Har svaga minnen av att en bekants turbo gav upp och att det rök som fan då, det gör det inte om min.
Kan detta fel att bilen går taskigt ha ett samband med att oljenivå/oljetryck lampan började lysa?
Fan va ja hatar bilar, har haft 10st och aldrig haft tur med någon, tänkte att denna Audi skulle bli bättre när man slängde till lite extra pengar men blev ju fel redan från dag 1.