1754
Sök

Mazda B2000 '87 Kupé fläkt skramlar

27 Inlägg
1 april 2017
Trådstartare
Tjena! Vet inte var jag ska vända mig så jag kollar med er på Garaget!

Har mitt "ihopplock" Mazda B2000 diesel '87, och något har tagit sig in i kupé fläkten som skramlar, vet ej vad det är för något, kanske löv, barr eller något sådant. I och med att jag inte har någon verkstadsbok så får jag som sagt vända mig till forum så som Garaget. Vet inte var denna fläkt är monterad helt enkelt, och ids inte demontera halva kupén för att hitta den så hoppas på att någon vet var den befinner sig så jag blir utav med skramlet.

Är objektet opassande för detta forum så är det bara plocka bort helt enkelt.

https://www1.garaget.org/gallery/images/205/204252/204252-aa0b82363f1c5d17c3be09ed343d712e.jpg

Bild för referens, eller något sånt.
Tack på förhand! *Håller tummarna

2 336 Inlägg
1 april 2017
På den typen av bil sitter den OFTAST (inte nödvändigtvis) bakom handskfacket, brukar vara en barnlek å få ut den, ta bort handskfacket och ta lite bilder där så kan vi säkert vägleda dig

6 128 Inlägg
1 april 2017
Starta fläkten så borde det gå att hitta den genom att följa ljudet, speciellt om den för extra mycket oväsen just nu

27 Inlägg
1 april 2017
Trådstartare
Känner mig ganska hjärndöd, den hänger ju på passagerarsidan helt öppet under handskfacket... Plockade ner den och rensade bort skrotet, mycket riktigt så var det löv och små kvistar i kanalen. Men man kanske skulle ta och göra något så att det inte kommer tillbaka, finns inget nät eller filter nu, bara ett galler. Löv och bråte tar sig obehindrat förbi. Funderar på att sätta dit en egen tillverkad filter hållare innan fläkten. Men hur jag löser det får vi se i framtiden.

Tack för hjälpen! :'D
Senast redigerat av Classic70 (1 april 2017)

Sök