29 augusti 2017
Trådstartare
I slutet av april ropa jag in ett set ALU-fälgar med låtsas-ekrar. Blev en resa till Grängesberg för att hämta dom, övernattning i en raststuga där i bygden. Så frakta hem dom tillsammans med mina två pre-pubertala små dödsänglar plus camping-utrustning.
Så har dom blivit liggande. Ska ju målas, och däckas. Men så jävlar hitta jag ett par billiga friktions-däck nu. Avhämtning Örebro.
Synd att missa. Har visserligen fullt upp ändå, men vafan... Katrineholm - Örebro direkt efter arbetspasset, 90 minuter typ. Så får jag färdigt speglarne efter det. Vingåker nånstans börja bensin-mätarn visa sitt ilsket röd-lysande babian-arsel. Knappt tretti mil efter senaste tankning. Tömde dunken och fortsatte.
Så efter avslutat värv skulle jag tanka, men det rann fan bara rakt ner på marken. Typ. In och handla... SILVERTEJP!!! La mig på rygg breve bilen och surra utav bara helvete, men när rullan var slut rann det fortfarande. Men fan då. Elva på natten blev klock-jäveln. Totalt tre rullar, samt en massa remsade plast-påsar, så rann det bara lite. Norrköping nu då, hemma bortåt ett. Inte mycket gjort, men i morgon, fan!
Tyvärr rann det helt kopiöst. Okej... Av med nöd-förbandet då och börja om. Visa sig att röret hängde åt helvete för lågt. Fästena lossnat och röret skavt och klämt mot bakaxeln. En tråd-galge (jadå!) av koppar, samt ett litet fäste av monterings-band, så kom det upp lite. Ett kort rör av hårdplast, tätat med Plastic Padding, så verkar det faktiskt ha blivit tätt.
Senast redigerat av Svento (29 augusti 2017)
Burning rage within my soul, head is just an empty bowl