Handtaget ser ledset ut

![https://www1.garaget.org/gallery/images/156/155033/155033-14741a41072c0961c47221f9c9f439a6.jpg]()
När det vart lossat såg jag detta... Eftermarknadshandtag???
![https://www1.garaget.org/gallery/images/156/155033/155033-f10c0d90cd182ec37c97c28219341e40.jpg]()
Bättre begagnat handtag monterat!

![https://www1.garaget.org/gallery/images/156/155033/155033-ef0469470de156e4521c61d0de536a68.jpg]()
Smörjde låset så nu funkar alla 5 dörrlås

Denna dörren har varit omlackad. Att någon varit här det märks. Fuktspärren fattades även på denna dörr... Så en ny gjordes av bubbelplast
![https://www1.garaget.org/gallery/images/156/155033/155033-5b0093fa2c86c8d2f5d2a8d09596b3dd.jpg]()
![https://www1.garaget.org/gallery/images/156/155033/155033-6869be776de8461417e64b436381b374.jpg]()
Handtaget man drar i när man stänger dörren från insidan satt inte fast i bakkant, fästet verkade fattas?? Så jag monterade en plåtbit så att man kan fästa allt igen
![https://www1.garaget.org/gallery/images/156/155033/155033-7a4a34a08f220e2b9326265119d79db7.jpg]()
![https://www1.garaget.org/gallery/images/156/155033/155033-11e4e925b8f8ad310e1aad240263fe40.jpg]()
Den viktiga skruven syns nu i plåtbiten, hängde på klädseln och snurrade skruven i skruvhålet några varv så det blev ett märke i plåten, sedan såg man vart man skulle borra

![https://www1.garaget.org/gallery/images/156/155033/155033-d87cdf7f4df5a5acc148d83dc8542a13.jpg]()
Handtaget är popnitat original men det är ingen som popnitar dit det igen, självborrande skruv är faktiskt bättre här
![https://www1.garaget.org/gallery/images/156/155033/155033-e9a5e572ba4a38c114487148ebca46e6.jpg]()
Klädseln på plats!
![https://www1.garaget.org/gallery/images/156/155033/155033-9decdf7f16ae289adcb79cc7ae674512.jpg]()
Och där är denna dörren funktionell igen

![https://www1.garaget.org/gallery/images/156/155033/155033-10a61705118517205f65db0a0d6cdc42.jpg]()
I övrigt så har jag kopplat in farthållaren och även städat i garaget! Sista projektet för idag var att ställa in tändningen!
![https://www1.garaget.org/gallery/images/156/155033/155033-fba96ed11b6294b89a39b81b3f13b642.jpg]()
På en lapp i motorrummet står det att vid 1100 RPM ska tändningen stå 20 grader F.Ö.D. Jag ställde in det så och motorn gick som skit, stannade hela tiden, och vid gas så sa det PANG i insuget....????
Så jag vred tillbaks fördelaren igen, till förtändning långt före skalan och då gick han som en dröm igen. Remskivan stämmer för jag kontrollerade den när motorn var i delar. Det enda jag kan komma på är att styrboxen som styr tändningen är lite hejsvejs med förtändningen vid olika varv och belastning då i princip alla sensorer är urkopplade. Så det får sitta som det gör just nu, lär bli MAXXECU i framtiden

Bjuder även på denna bilden ikväll! Den gula fläkten sitter på en Volvo B30. Ska tilläggas att jag tyckte den fläkten var stor. Men detta var innan jag började skruva amerikanskt. Den stora fläkten kommer från motorn vi hämtade i Osby.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/156/155033/155033-339ab87860fb34889e531fa0a8d5882f.jpg]()
Med detta så önskar jag er alla en trevlig kväll

![https://www1.garaget.org/gallery/images/156/155033/155033-66e7fd9abac1b3e0e2ec553eee5cb809.jpg]()
Hejsvejs!