3232
Sök

Få lite trevliga femma ljud från Volvo V70N 2.4T

1 253 Inlägg
9 maj 2017
Trådstartare
Hej

Vill ha lite råare  ljud från min V70N 2.4T -00.  Sitter just nu BSR optiflow eller va fasen de kallar det från katten o sedan förbi mittre och går över i dubbla  rör bak till en dämpare. 

Men... Det låter ju inte mer än original knappt ändå.  Vill ju ha fram det råa gurglet på tomgång och skönsången när man ger bilen lite havre med pedalen

Så tips tas tacksamt imot smile 

Mina tankar går mot mittre burken att kapa den o sätta ett rör där och sen behålla bakre med det snygga avlånga slutröret.

Kommer det hjälpa eller ska bakre bort istället o ersätta med rör ?
Senast redigerat av opeldrifter (9 maj 2017)

Lev livet nu innan det är för sent

Alfa Romeo 166
310 Inlägg
9 maj 2017
Jag fimpade sista burken bak och satte ditt en simons Handy 63 ljuddämpare blev grymt ljud! kör en S60 2.5T Jag testade även köra med rakt rör när jag tog bort den sista dämpen , var soft ljud på gaspådrag men blev massa avgassmällar och lät som en traktor på tomgång . Men nu är jag nöjd!
Senast redigerat av Consan (9 maj 2017)

1 253 Inlägg
9 maj 2017
Trådstartare
Okej ja ta bort bakre ställer till det lite då jag har dubbla rör från mittendämparen.  Därav tänkte att ta loss mittre gjorde skillnad med kanske i ljudet smile

Alfa Romeo 166
310 Inlägg
9 maj 2017
opeldrifter skrev:
Okej ja ta bort bakre ställer till det lite då jag har dubbla rör från mittendämparen.  Därav tänkte att ta loss mittre gjorde skillnad med kanske i ljudet smile

ok, mellan dämparen kommer nog inte göra så mycket skillnad i ljud då den är relativt liten och dämpar inte så värst mycket. eventuellt att du kapar innan rören delar sig till två och bygger om det med ett singelrör med en dämpare i slutet eller behålla befintliga två rör fast du bara bygger vidare på dem. Annars får du la skramla ihop en peng och köpa dig ett färdigt kit för ett par tusen upp till 4k tongue
Senast redigerat av Consan (9 maj 2017)

1 253 Inlägg
10 maj 2017
Trådstartare
Hur låter det utan bakre bara då och dra ut 2 Rör från befintliga anslutningen? Relativt lätt o testa men klammern såg lite ledsen ut med rost på så tongue  För mig jag hade den bakre bort på min V70N T5 man hade för några år sedan. Den lät redigt nice utan att låta traktor utan femman ljudet hördes som det ska

Alfa Romeo 166
310 Inlägg
10 maj 2017
opeldrifter skrev:
Hur låter det utan bakre bara då och dra ut 2 Rör från befintliga anslutningen? Relativt lätt o testa men klammern såg lite ledsen ut med rost på så tongue  För mig jag hade den bakre bort på min V70N T5 man hade för några år sedan. Den lät redigt nice utan att låta traktor utan femman ljudet hördes som det ska

Det låter nice på höga varv när femman får jobba men på tomgång och lätt gaspådrag låter det trasigt och pruttar typ som en traktor. Såhär kan de låta https://www.youtube.com/watch?v=X_e5Xr1vUv8
Min lät såhär när jag fimpa på min s60 https://www.youtube.com/watch?v=KAqBomc8gl0 för mycket traktor för min smak och väldigt högt ljud dessutom tongue

87 Inlägg
10 maj 2017
Dra rakt? Blir ju ganska gött ljud, turbon dämpar ganska mycket.

1 253 Inlägg
11 maj 2017
Trådstartare
Okej så bort med bakre o dra rakt då. Mittre får gärna sitta kvar :p

87 Inlägg
11 maj 2017
varför inte rakt från turbon istället?

1 253 Inlägg
13 maj 2017
Trådstartare
Blir nog lite väl brööligt då big_smilebig_smile