3089
Sök

BSR chippa Audi A3 2.0T

Avstängd
84 Inlägg
5 juni 2017
Trådstartare
Tjena!

Har en Audi A3 2.0T från 2006 som jag är sugen på att chiptrimma genom BSR. Har aldrig chippat någon tidigare bil och är därav nyfiken på vad jag kan förvänta mig.

Ett ökat slitage är väl självklart, men finns det andra negativa bieffekter? Enligt BSR kommer bilen leverera 248hk efter steg 1, vilket som känns lite som glädjesiffror men hur stor skillnad blir det egentligen från original?

Någon som chiptrimmat samma motor? Min bil har gått ca 15500 mil om det är av intresse.

Tack på förhand!

1 193 Inlägg
5 juni 2017
Det låter inte som glädjesiffror. En turboladdad 2 liters motor kan mycket väl ge 250hk. Dock skulle jag rekommendera att spara pengar och åka till GDM Performance i stället. 
http://www.gdmperformance.se/trimsatser … 2007-.html

De har samma kompetens som på BSR men väldigt mycket billigare. Där finns även bromsbänk där man kan prova vad uteffekten blev men det kostar 1000kr extra har jag för mig.

Nackdelen är att de endast finns i Vallåkra så om du bor i Mellansverige eller längre upp så får man åsidosätta en heldag för projektet.

Har själv trimmat en Saab 9-3 från 150hk till 207hk samt en BMW 118d från 122hk till 180hk på GDM. Några negativa bieffekter märkte jag aldrig av men körde inte någon av bilarna längre än ca 2000 mil vardera. GDM har 2 års garanti på mjukvaran om jag inte minns fel och du lär inte känna av några negativa bieffekter värre än vanligt på en 11 år gammal bil.

59 Inlägg
5 juni 2017
Jag chippade min bil i helgen på Svwat tuning i Norrköping, där dom mätte upp effekten via lambdan med hjälp av ODB uttaget (på nåt sätt)

Bilen ska ha 180hk org (1.8T) och dem mätte upp 162 häst... (kan skilja ca +/- 10-15hk sa dem men iaf)

Efter dem pillat lite och skruvat upp laddtrycket visade den 215hk och det blev som en ny bil i princip! 3000kr tog dem och jag ångrar det inte en sekund! Dock har jag snart turboras (de brukar tydligen gå vid 24-25000 mil och min har gått 23500), och det kommer ju troligtvis ske tidigare, men det spelar ingen större roll enligt mig.

Så från och med nu ska jag nog alltid chippa mina framtida turboladdade bilar!

Sök