3228
Sök

Hur ökar jag laddtrycket?

12 Inlägg
8 januari 2007
Trådstartare
#1
Hejsan Gott folk! Jag har en Saab 9000 cse 2,3 Turbo 94,a aom är orginal än så länge. Men skulle vilja veta om jag kan höja trycket på turbon redan nu eller hur skall jag göra Samt är det någon som har lite tips på vad jag kan göra med bilen Det är första gången jag har en turbo bil.. // Jimmy

5 710 Inlägg
8 januari 2007
#2
Hej!

Ökning av laddtryck på din bil görs elektroniskt genom chippning.

Firmor som kan fixa det åt dig är tex:
http://www.maptun.com
http://www.sqr.se/
http://www.speedparts.se/ 
http://www.nordictuning.se/
http://www.bsrab.se/

Finns några mindre aktörer på marknaden oxo men mitt råd är att hålla sig till de kända SAAB-trimmarna.

Surfa runt lite och välj det förtag du får störst förtroende för, vilket som ligger närmast eller passar di plånbok bäst.

Lycka till!

MVH Jonas
..............

Fartdåre
217 Inlägg
8 januari 2007
#3
www.motornord.se är en annan som kan fixa detta. Andra tips för att få den lite piggare är byte av downpipen. Annars är det som sagt bara att titta runt på olika sidor och få inspiration

Lycka till med bilen

Ibland kör jag fort, i smyg, när ingen ser

12 Inlägg
9 januari 2007
Trådstartare
#4
Tack för svaren. jag skall surfa runt lite och kolla...

4 Inlägg
9 januari 2007
#5
att bara byta downpipe utan att mappa om kan ge okontrollerade laddtrycks svängningar


5 710 Inlägg
9 januari 2007
#6
1time skrev:
att bara byta downpipe utan att mappa om kan ge okontrollerade laddtrycks svängningar
Mjaaa..... ihop med racekat/eller utan kan det bli känsligt men det är främst på Aero:n.
Hursom är det inget man kan mappa bort.

Dock bör man kontrollera sitt grundladdtryck.

MVH Jonas
..............

1 417 Inlägg
10 januari 2007
#7
Det här med pysventil då, är inte det ett alternativ?


3 295 Inlägg
10 januari 2007
#8
Holme skrev:
Det här med pysventil då, är inte det ett alternativ?
Inte på saabar, tyvärr..  sök och du skall finna svaret på det..

MvH Johan


Klubbmannen
11 januari 2007
#9
Slave_joe skrev:
Holme skrev:
Det här med pysventil då, är inte det ett alternativ?
Inte på saabar, tyvärr..  sök och du skall finna svaret på det..

MvH Johan
Inte på SAABar med Trionic, nej. De gamla Trionic-fria bilarna fungerar det på.
Senast redigerat av Klubbmannen (11 januari 2007)

5 710 Inlägg
11 januari 2007
#10
Klubbmannen skrev:
Slave_joe skrev:
Holme skrev:
Det här med pysventil då, är inte det ett alternativ?
Inte på saabar, tyvärr..  sök och du skall finna svaret på det..

MvH Johan
Inte på SAABar med Trionic, nej. De gamla Trionic-fria bilarna fungerar det på.
Det "fungerar" på en Trionic bil oxo men det är HÖGST olämpligt.
Det är det även på en bil utan Trionic.......

MVH Jonas
..............

Klubbmannen
11 januari 2007
#11
jonTe skrev:
Klubbmannen skrev:
Slave_joe skrev:

Inte på saabar, tyvärr..  sök och du skall finna svaret på det..

MvH Johan
Inte på SAABar med Trionic, nej. De gamla Trionic-fria bilarna fungerar det på.
Det "fungerar" på en Trionic bil oxo men det är HÖGST olämpligt.
Det är det även på en bil utan Trionic.......
Varför är det olämpligt även på en bil utan? Säg en 900 S, som inte har någon laddstyrning över huvud taget bortsett från wastegate. Vad är det som gör det olämpligt?


Sök