307 och C4 är i princip samma bil rent tekniskt. Täta kamremsbyten på dom samt långt ifrån lika driftsäkra som asiaterna även om dom i regel är bättre än diverse tyska bilar i storleksklassen. Det du spar på vid inköp att köpa en fransk bil för 35000kr förlorar du i längden på gentemot att köpa en japs för 45000kr. Alternativt köper du en Civic eller Corolla för 35000kr har pengar kvar på banken och njuter av att dom bara sitter där och dräller.
Har gått 8000 mer så väljer hellre den andra, är dem inte lika bra?
Det är väldigt olika bilar. Sedanen är en automatväxlad hybrid och har lägre förbrukning samt i mitt tycke ett mognare och bekvämare uppträdande på vägen då den har lite längre hjulbas och lägre tyngdpunkt.
Det är väldigt olika bilar. Sedanen är en automatväxlad hybrid och har lägre förbrukning samt i mitt tycke ett mognare och bekvämare uppträdande på vägen då den har lite längre hjulbas och lägre tyngdpunkt.
Förstår, men alla civic ligger nästan 5-7k över min budget -.-
Förstår, men alla civic ligger nästan 5-7k över min budget -.-
Kör du mindre än 2 mil per körning är diesel onödigt. 1.6an gillar inte korta körning heller, partikelfiltret blir fullt snabbare och vissa årsmodeller ska det även bytas på intervall.