Reliability Index i all ära, men det ger ingen rättvis bild över huruvida 320i är en pålitlig maskin eller inte. Alla motormodeller och specifikationer har klumpats ihop. Dvs hårt körda 330i och 335i med dubbla turbos tillsammans med N47 dieseln som dras med kamkedje-ras. Allt detta drar naturligtvis ner helhetsintrycket på en stackars 320i som ser ut att vara djävulens påfund om man ska lita blint på deras statistik. I mina ögon är statistiken helt ointressant, då exempelvis 335i körs på ett helt annat sätt och innehåller till och med vilt skilda motorkomponenter än en 325i. En Prius/Auris/Avensis/Accord etc har väldigt begränsade motorprogram och erbjuder inga värstingmodeller (200hk+) som motsvarar en stor del av sålda BMW/Mercor/Audis, vilket gör att statistiken är till japanernas fördel.
Jag säger inte att tyskarna gör lika pålitliga bilar som japanerna, utan kritiserar den endast bristfälliga källan. Jag tycker att TS bör skapa sig en egen uppfattning, genom att läsa andras erfarenheter och diskutera med folk som faktiskt har ägt aktuell modell av bilen i fråga. Rekommenderar AutoPower och E90post. Trevliga människor med mycket erfarenhet.