2634
Sök

Låscylinder eller denna?

109 Inlägg
4 mars 2018
Trådstartare
#1
Har ett problem på min bmw e46 från 2004. Låscylindern har pajat och jag har tidigare beställt en sån här -

https://www.ebay.com/itm/Fit-BMW-3-E46- … mp;vxp=mtr

Men efter 5-6 månader så gick den sönder igen och nu kan jag inte låsa bilen. Tänkte beställa en ny men hittade denna
https://www.ebay.com/itm/fits-BMW-E46-3 … mp;vxp=mtr

Vilken tror ni är bäst? 1 eller 2?
Nummer 2 ser väldigt robust ut tycker jag men nackdelen är att man får låsa med en speciell nyckel. Vad tror ni?

Helst skulle jag vilja kunna låsa och öppna med fjärrkontrollen i nyckeln men låset verkar ha svårt att ta sig hela vägen upp/ned när man ska göra detta... (bara på förarsidan)

5 657 Inlägg
5 mars 2018
#2
Nummer 1 är ju en repsats medan nummer 2 är hela låscylindern.

Om det nu är mer saker än det som följer med i repsatsen som är sliten så är det ju då lämpligast köpa hela låscylindern.
Det går ju även att "koda om" låscylindern genom att flytta över alla låsblecken från original-låscylindern så slipper du ha olika nycklar.

Om centrallåset går trögt så är det mest troligt låskistan som kärvar och inte låscylindern. Kärvar låskistan så kan det även vara därför som du har haft sönder låscylindern 2ggr på ca 6mån.


109 Inlägg
7 mars 2018
Trådstartare
#3
simlar skrev:
Nummer 1 är ju en repsats medan nummer 2 är hela låscylindern.

Om det nu är mer saker än det som följer med i repsatsen som är sliten så är det ju då lämpligast köpa hela låscylindern.
Det går ju även att "koda om" låscylindern genom att flytta över alla låsblecken från original-låscylindern så slipper du ha olika nycklar.

Om centrallåset går trögt så är det mest troligt låskistan som kärvar och inte låscylindern. Kärvar låskistan så kan det även vara därför som du har haft sönder låscylindern 2ggr på ca 6mån.
Är det lika lätt att byta låscylindern som det är att byta repsats?

5 657 Inlägg
7 mars 2018
#4
glad95 skrev:
simlar skrev:
Nummer 1 är ju en repsats medan nummer 2 är hela låscylindern.

Om det nu är mer saker än det som följer med i repsatsen som är sliten så är det ju då lämpligast köpa hela låscylindern.
Det går ju även att "koda om" låscylindern genom att flytta över alla låsblecken från original-låscylindern så slipper du ha olika nycklar.

Om centrallåset går trögt så är det mest troligt låskistan som kärvar och inte låscylindern. Kärvar låskistan så kan det även vara därför som du har haft sönder låscylindern 2ggr på ca 6mån.
Är det lika lätt att byta låscylindern som det är att byta repsats?
Om du kodar om låscylindern så är det nog ungefär lika svårt. Skippar du att koda om den och kör med nyckeln som kommer med låscylindern så är det enklare att bara smacka i låscylindern.



Sök