Cassius skrev:
Ang. tank, en fuel cell i all ära men som redan sagt, en enklare pump till en hyffsad catchtank, så är du hemma sen! Det enda som gör de krångligt med catchtank är att man behöver just två pumpar (och lite mer slang), annars är de rätt simpelt

400 kit så någon var vanligt? Jag tycker de är väldigt få sånna bilar som dyker upp på svenska forum! Med rallystuk i åtanke är de ju Helrätt väg att gå!

Ang. tändning, MSD boxen är bra och enkel. Ska du åka förgasare, eller std motorstyrning är de nog något sådant du får satsa på. Ska du däremot skaffa ett programerbart sprut typ MS, Vems, Vipex, Haltech eller vad som helst åt de hållet hade jag rekommenderat LS spolar istället. Mycke mer spark i den gnistan, rätt billig och enkelt att installera

Men de kräver en motorstyrning som sköter tändläget.
Skit i dom steering quickener grejerna, visst en riktig kort styrväxel kostar mer pengar men de är värt de Alla gånger! Quafie's 2,5 varvs modell kostar 170 pund + vat och frakt så under 3000 hemma i Sverige, säljs nog av Stig Kristanssons bil med, är du medlem i OpelSportClub så får du rabatt hos dom.
Är det en Manta GSi du har så ger den kuggstången 2.2 varv också istället för 2.5 som du får på en GTE eller Ascona B eftersom GSins spindlar har hålet för styrarmen närmare hjulcentrum.
https://shop.quaife.co.uk/opel-manta-lh … on-kit-2-5Växellänkaget.. Jag vet inte jag fattar fel, men har du tänkt ha ett stag mellan den nya spaken och den gamla? Om så, gör inte det.. det kommer bli onödigt krångligt bara

Titta på lådan där växelarmen går in, där sitter en hylsa som man kan bända isär med en liten flatmejsel och dra av bakåt, då lossnar hela växelarmen från lådan. Den är i vanligt stål så den går skarva med svetsen utan problem, förläng den så den når din nya spak och bygg ihop där så kommer de fungera fint