Hej, vad kul att du hittade hit! Här har vi ett projekt som handlar om en ganska så ovanlig syn efter landets vägar idag, en Volvo 765 -88 med en unik historik. Bilen såldes ny till fd civilingenjören Gunnar A. Hambraeus ( *1919... Visa mer
just det ja.. Nu har jag lite rolig fakta om bilen också Som ni vet och sett så tog jag ju reda på vem som köpte bilen ny, Nu har jag också löst frågan gällande bilens hela ägarhistorik!
Bilen plockades ut av Herr Hambraeus 1989-01-18, då han var 70 år gammal, bilen kördes sedan av honom fram till 1996-01-11, då han sålde den till sin dotter och svärson, som brukade bilen till 2004. Då såldes den hit till Värmland, närmare bestämt grannhuset snett emot där jag köpte bilen.
Lite fräck ägarhistorik ändå, verkligen värd att bevara
Jag brukar normalt inte förespråka sänkning av bilar, men den där skulle må bra av att hamna nån centimeter närmre backen om du ska ha kvar de där hjulen
Jag skulle kanske kört någon större form av Volvo originalhjul, men det blev ju inte fult med de där heller! ^^
Gällande toning skulle jag nog köra på det mest svenska som finns - Solarplexius! Hur många Volvo-kombis har man inte sett med dessa rackare i