En gratis Volvo 245 från 86 tas ut i solen efter 20 år i garage. Planen är att fixa det som är fel på den så att jag kan åka och besikta den :D Följ och kommentera vad du tycker :)
Snyggade till mina bakskärmar då de var dåliga. Kommer låta bilderna tala för sig själva Kan kortfattat sammanställa vad jag gjorde. Spacklade och lackade bakskärmarna, polerade båda sidor av bilen för att jämna ut kanten som blev Tycker inte det blev jätte bra eller jätte dåligt. Är nöjd eftersom att det blev bättre än innan Och står man på håll och kisar så ser man inte att det blev en kant
Kan skriva lite mer i detta inlägg Kopplade in dimljusen som jag monterade på bilen. Började med att dra kablarna till knappen. Strömmen tog jag från ljusomkopplaren. Kopplade in mig på den gröna kabeln vilket gör att dimljusen enbart kan vara igång när positionsljusen är igång Den svarta kabeln drog jag in i motorutrymmet. Hade varit mer rätt med en röd kabel kanske men det är snyggare med en svart Sen kopplade jag själva reläet Monterat Syns knappt att det är något extra draget Blev mycket snyggt enligt mig Och ännu snyggare när det blev mörkt och blött
Prem lagd på båda dina projekttrådar, kul att se att du är noggrann och tar tid på dig! Har slaviskt läst igenom båda trådarna är lite avundsjuk på alla bra tillbehör till kärrorna som du hittar titt som tätt keep it up!
Prem lagd på båda dina projekttrådar, kul att se att du är noggrann och tar tid på dig! Har slaviskt läst igenom båda trådarna är lite avundsjuk på alla bra tillbehör till kärrorna som du hittar titt som tätt keep it up!
Riktigt kul att höra Tillbehören är riktigt roliga faktiskt
känner att jag måste uppdatera lite här också, kommer nog komma några kortare inlägg med det som hänt Ville skaffa mig lite bas så jag köpte en begagnad låda med steg från facebook Smälter in fint där Snyggade till de gamla plåtarna lite. Denna var rätt sliten där skattemärkena suttit. Fick bort lite gamla rester Lite bättre Försökte skrubba bort rosten Även här lite bättre
Bra jobbat med kopplingsbytet! Hur lång tid skulle du uppskatta att det tog? Stötte du på krångel på vägen?
Tackar tog typ en helg, en dag att ta ner lådan och en för att montera den. Det jobbigaste var att få på lådan mot motorn. Sen rundade jag ju en skalle till kopplingen så den fick jag lossa med en torx. Men allt som allt så gick det rätt smidigt
Nu när bilen har en fungerande koppling kan börja med lite roligare saker Kommer inte satsa på original utförande på denna. Vill testa styla enligt mitt tycke. Behövde sommardäck då dem gamla har stått 20 år. Köpte mig 4st mk18 med bra däck Vet att dem är extremt vanliga men jag ville ändå ha dem. Detta ser väldigt lovande ut
Fälgarna ska på igen när jag lämnat in den för framvagnsinställning. Nu blir det vita blinkers
Ser lite konstigt ut med plåtfälgarna, Kommer nog bli bättre sen när jag byter fälgarna
När jag köpte fläktkåpan köpte jag även ett mätarhus med varvräknare Funkar fint men varvräknaren har en annan mätartavla då den är från 90. Ska se om jag kan flytta över dem andra mätarna så att alla är matta
Lämnade in bilen för en framvagnsinställning och bytte även till de andra fälgarna Lite hög i fram men ska sänka lite senare Blev som en helt annan bil, fälgar gör mycket Stor skillnad hittills