3077
Sök

Batterifråga???

15 Inlägg
21 januari 2007
Trådstartare
Tjenare har en liten fråga om batteri och dyligt.

Fick köpa lite grejor från en polare som flyttade till staterna i dag
Detta är det

2 st DLS SP15 Basar i en om jag minns rätt 240-250 liters låda

2 st DLS A6 Mono steg.

1 st DLS A3 2 Kanalsförstärkare.

1st kondensator DLS 1F 20v

Och en Pioneer DEH-P8400MP

Nu till frågan: Måste jag ha fler batteri för att det ska funka eller kan man få det att funka endå???

Tacksam för svar

21 761 Inlägg
21 januari 2007
Ja, du måste nog ha extra batteri. Men generatorn bör antagligen uppgraderas också.

Hur stort batteri har du nu?
Hur stor generator har du nu?
Hur har du tänkt koppla basarna, i 1 eller 4 Ohm?
Hur låg impedans tänker du driva med A3?
Senast redigerat av Drönirettab (21 januari 2007)

15 Inlägg
21 januari 2007
Trådstartare
Oj oj det var mycket att tänka på!
Har inte riktigt koll på det är väl ganska grön på detta område kan man väl säga.
Grejen var denna att han var skyldig mig lite pengar och detta med flytten kom ganska fort (Jobb) och då var det detta han betalade mig med och jag tackade och tog emot eftersom jag har åkt med honom i hans bil och det spelade som fan. så jag vet inte men om man nöjer sig med att köra med ett DLS A6 Mono steg. på basarna och resten på DLS A3 2 Kanalsförstärkare. kan det funka så länge tills man har uppgraderat resten av bitarna

Eller kan man köra allt på det som sitter orginal i en volvo 850 och uppgradera batteri och generator efterhand?

21 761 Inlägg
21 januari 2007
Du får nog fundera lite mer på hur du ska använda de här grejorna, man kan säkert spela mycket högt men då drar de väldigt mycket ström också. De där A6 stegen kan tex dra över 100A per steg om man lastar ner dem under 2 Ohm. Det är alltså inga leksaker, man måste ha rejäl strömförsörjning om den här anläggningen ska utnyttjas ordentligt.

Du kommer inte ihåg om polaren hade fått fixa större generator och extra batteri?
Senast redigerat av Drönirettab (21 januari 2007)

15 Inlägg
22 januari 2007
Trådstartare
Jo nu vet jag att han hade det men jag ska kolla runt lite mer och så återkommer jag när jag har lite mer kött på benen! Tack för hjälpen

Sök