3190
Sök

Tips på Plug In bilar (under halvmiljonen) som INTE värmer bilen på bensin ?

KenthIJ
5 mars 2020
Min lokala handlare får in en White pearl Prius Plug In 2017 ( Gen 2 )active  med 3.500 mil på mätaren, nästa vecka. Fått bud på ganska bra inbytespris med min PHEV 2015 (Gen 1 ) så jag kall provköra noga i början på nästa vecka. Det som jag är tveksam till är hur mycket det gör för komforten vad det gäller i och urstigning (har ju lite kass rygg) med de 20 mm som den nyare Gen 2 är lägre

KenthIJ
5 mars 2020
Ivel skrev:
KenthIJ skrev:
Min lokala handlare får in en White pearl Prius Plug In 2017 ( Gen 2 )active  med 3.500 mil på mätaren, nästa vecka. Fått bud på ganska bra inbytespris med min PHEV 2015 (Gen 1 ) så jag kall provköra noga i början på nästa vecka. Det som jag är tveksam till är hur mycket det gör för komforten vad det gäller i och urstigning (har ju lite kass rygg) med de 20 mm som den nyare Gen 2 är lägre

Springer du mycket ut och in i bilen? wink

Men, prova, kliv in och ut några gånger innan du köper den.

:-) Jo den bilen skulle ju mestadels användas till lite kortare resor med flera stopp för handling och hämtning av barnbarn på förskola och skola etc.

Skall verkligen testa noga. Tycker att stolarna i Gen 2 känns lite hårdare och smalare (mer formgjutna) än i vår Gen 1 och definitivt hårdare/smalare än i vår Prius + så jag skall även testa att åka den 6 mils tur som jag bruka köra ca 4 ggr /veckan för att testa komforten på lite längre tur.

Sök