Har varit och kollat på en av dessa hos en handlare.
Pris: 235.000:-
Endast en ägare, en kvinna i 50års-åldern (Troligtvis varit leasad).
Bilen har gått 10800mil, har fått sagt till mig att kamremmen skall bytas vid 12000 på dessa bilar (pga 240hk motorn tydligen). Annars brukar det väl vara 18000-21000?
Bilen i säg är i princip fullutrustad med allt man kan tänka sig på en Passat. Stötfångaren bak ska lackeras om samt en av dörrarna pga repor innan försäljning, ska inte påverka priset.
Eftersom snubben som var där idag har hand om Audi-bilarna så hade han ingen koll på just Passat. Han kollade upp i databasen vad som var gjort på bilen, eftersom jag frågade om svänghjul var bytt någon gång eftersom jag läst lite att det är ett vanligt problem på DSG lådorna, speciellt DSG7 som haft torra lameller förut, men det ska tydligen vara åtgärdat på nyare modeller. Inge större ingrepp var gjord på bilen.
Provkörde bilen och den växlade mjukt och fint och inga missljud överhuvudtaget, inga vibrationer vid inbromsning eller när man svänger. Gick rakt när man släppte ratten. Tog ojämnheterna i vägen på ett väldigt behagligt sätt.
Ringde dit i torsdags för att höra om bilen var kvar och då tipsade killen jag pratade med om att teckna ett serviceavtal med Das Welt Auto (DWA) i 36mån eller 4500 mil för 299:-/månaden. Vilket blir strax över 10000:- på 3 år. Eftersom kamremsbyte är så nära inpå lär det väl vara värt att ta med? Skulle dessutom få 12 månaders garanti via DWA som skulle fungera "ungefär" som en nybilsgaranti. Han var osäker om maskinskadegaranti gällde där, men tipsade mig om IF eftersom dom har vagnskadegaranti till 15000 mil eller att bilen är högst 8 år gammal.
Dom skulle reservera bilen till mig så skulle jag ringa och prata med personen som hade mer koll på måndag.
Dom notiser jag gjorde var att det såklart var endel stenskott på huv och front (dock inga som gick igenom grundlacken) men bilen har ju ändå gått lite mil så det borde man förvänta sig. Nedre kromlisten fram och bak har börjat rosta i slutändan på båda sidor, vänster bakskärm har tappat cirka 1cm lack vid kanten. I princip alla bromsskivor och bromssköldar såg jätterostiga ut. Fälg vänster bak var lite kantstött. Elmotorn till bakluckan lät som den gick tungt, har aldrig hört hur den ska låta på en Passat, men jämför man med tex en Mercedes så var det otroligt stor skillnad på ljudnivån.
SoV skulle följa med, dubbdäcken som satt på nu såg i princip nya ut.
Vart lite mycket text det här!
Någon som kan komma med lite råd?
![smile](img/smilies/smile.png)