Vad jag har läst mig till så håller automaten för runt 200hk orginal, men man kan relativt enkelt modifiera dom för att tåla mer effekt(upp till 300hk eller något sånt).
Har dock inte en susning om hur den modifikationen påverkar känslan av växlingarna, om den blir att kasta i växlarna t ex...
Jag hade en länk till en rätt bra förklaring, men den har jag givetvis tappat bort... Det var på nån engelsk sida iaf.
Men det är väl bara att prova, märker du att den börjar slira onormalt mycket så får du väl sänka laddet lite
Men det
bör inte vara något problem med ditt effektmål.
En spolning av lådan så den får ny fräsh olja i sig skulle väl inte skada dock, om det inte är gjort nyligen.
Ang. själva lådan... Jag har läst att det faktiskt skiljer på lådan mellan FTT och LTT, FTT-lådan ska tydligen ha någon extra lamell i sig.
I praktiken verkar det dock inte göra någon som helst skillnad. Den tål lika mycket/lite för det.
Jag rekommenderar förövrigt inte att ladda några 1bar på orginalturbon.. Den kommer bara pumpa varmluft då och du tappar effekt istället. 0.8 är väl typ maxgräns för orginalsnurran och IC.
Med en större intercooler kan du kanske pressa ut 0.9 eller så innan effekten blir lidandes.
Jag skulle iaf satsa på ~0.8bar med orginalgrejor och nöja mig med den effekten, och byta till större snurra(t ex en 16t, också en liten snurra, men dom växer på träd och är lätta/billiga att få tag på) om jag skulle vilja ladda mer.