3513
Sök

Volvo 745 Regina problem

47 Inlägg
3 augusti 2020
Trådstartare
#1
Har ett problem med Volvo 745 1991 Regina. Den startar och går bra i ca 20 km sen tvär dör den, sen efter det är den svår startad och okörbar ett tag efter. När den sen är kall igen börjar samma procedur om igen. (När bilen väl går går den bra, som den ska iallafall)

Den får Soppa.
Har kollat efter vakuum läckage.

Vad kan de vara?
Mvh Filip!


5 740 Inlägg
3 augusti 2020
#2
Låter som vevaxelgivaren.
När dom är dåliga brukar dom fungera till dom blir varm och ger då inte längre någon signal.
Koppla ur givaren, Ohm-mät mellan stift 1 och stift 2 på givaren.
Borde då vara ca 180ohm
Varmkör sen motorn och mät motståndet igen efter motorn stannat, ska då fortfarande vara ca 180ohm om givaren är hel.


6 234 Inlägg
1 166 Inlägg
4 augusti 2020
#4
Har haft det problemet på min gammla det var tändspolen som inte ville vara med när den blev varm. Gick ca 2 mil sen stendöd. Eller misstände. Mm.

Den som säger att en orgasm är det skönaste som finns har nog aldrig varit riktigt skitnödig.

47 Inlägg
5 augusti 2020
Trådstartare
#5
jaka54 skrev:
Hej!
Motorn lägger allstå av när den blir varm!?

Aa precis.
När den väl startar igen går det köra ett par 100m sen dör den igen.


47 Inlägg
5 augusti 2020
Trådstartare
#6
Pontiac_firebird72 skrev:
Har haft det problemet på min gammla det var tändspolen som inte ville vara med när den blev varm. Gick ca 2 mil sen stendöd. Eller misstände. Mm.

Tack för svar! har lite att testa i garaget då!


47 Inlägg
5 augusti 2020
Trådstartare
#7
simlar skrev:
Låter som vevaxelgivaren.
När dom är dåliga brukar dom fungera till dom blir varm och ger då inte längre någon signal.
Koppla ur givaren, Ohm-mät mellan stift 1 och stift 2 på givaren.
Borde då vara ca 180ohm
Varmkör sen motorn och mät motståndet igen efter motorn stannat, ska då fortfarande vara ca 180ohm om givaren är hel.

Blir att testa det till helgen! Tack för svar!



Sök