Har ett problem med Volvo 745 1991 Regina. Den startar och går bra i ca 20 km sen tvär dör den, sen efter det är den svår startad och okörbar ett tag efter. När den sen är kall igen börjar samma procedur om igen. (När bilen väl går går den bra, som den ska iallafall)
Låter som vevaxelgivaren. När dom är dåliga brukar dom fungera till dom blir varm och ger då inte längre någon signal. Koppla ur givaren, Ohm-mät mellan stift 1 och stift 2 på givaren. Borde då vara ca 180ohm Varmkör sen motorn och mät motståndet igen efter motorn stannat, ska då fortfarande vara ca 180ohm om givaren är hel.
Låter som vevaxelgivaren. När dom är dåliga brukar dom fungera till dom blir varm och ger då inte längre någon signal. Koppla ur givaren, Ohm-mät mellan stift 1 och stift 2 på givaren. Borde då vara ca 180ohm Varmkör sen motorn och mät motståndet igen efter motorn stannat, ska då fortfarande vara ca 180ohm om givaren är hel.