Alltså, bilar som stått LÄNGE hos en bilhandlare, ska man se de som prutläge eller ska man fly och tänka att "detta är som ett ladugårdsfynd som kommer kräva kärlek"?
Ett exempel: En Audi A6 som stått hos en handlare i 10 år:
https://www.car.info/sv-se/license-plate/S/WCH464Eller
https://www.car.info/sv-se/license-plate/S/UBH299Som stått 9 år (samma handlare).
Eller kanske bara ett år:
https://www.blocket.se/annons/vastmanla … b/86086427Nu är jag inte intresserad av någon av just dem då iaf de första två är iskalla varianter, bara lite nyfiken att höra hur ni resonerar om den typen av objekt. Fynda eller Fly??
Läste att
ALMIhade gjort en uträkning, en begbil kostar 300.-/dag i snitt när den står hos en handlare, kapitalbindning, tickande servicebehov, sjunkande värde osv.. OM det stämmer i ovan fallen, harde kostat handlaren 800-900tsek över tid.
Jag har några gånger köpt bilar med just resonemanget "Men du har ju haft den i lager så länge" och fått ner priset högst avsevärt. Men i samtliga de fallen så har jag blivit snabbt besviken på de bilarna. Å andra sidan har jag oxå kört med "snabb affär, du bytte ju in den igår".
Min egen slutsats, man bör nog få handlaren att göra en större service på de som stått i närmare 10 år. Har kärran kamrem är det ju dessutom över livslängden på de flesta remmar.
Cheers!