19 oktober 2020
Trådstartare
//Ändrade rubrik lite då det kom på tal om gamla telefoner överlag.//
Har en Volvo V70n -02 med integrerad telefon som jag skulle vilja ha igång, inte för att det är nåt teknikunder precis utan enbart för att det ska fungera eftersom den sitter där.
Problemet är ju att hitta ett SIM kort som passar, rent fysiskt är det ju inga problem att hitta ett mini-SIM men de nya SIM korten fungerar ju tyvärr inte i dessa äldre telefoner utan man är som jag förstått det nu tvungen att hitta ett äldre SIM som fortfarande är aktivt.
Har haft kontakt med Comviq och Telenor om att återaktivera äldre SIM kort som jag har liggande, men "det går inte" är det enkla svaret.
Jag har 4st mini-SIM (1:a generation 2FF!?) som är värdelösa ifall jag inte kan hitta någon som kan få igång dom. Jag tycker ju att ifall det går att avaktivera korten så borde det även gå att aktivera dom, har telefonnummer gått vidare så bör man väl kunna lägga in nytt, tekniken finns säkert, men vem vill/kan göra det!?
Är jag ensam om att vilja ha igång gamla telefoner eller är det någon som sitter på en lösning på detta?
Senast redigerat av Hilmer (21 oktober 2020)