RockaLivet skrev:
Jag har bara haft körkort i knappt två veckor och bil i 5 dagar så om det inte är uppenbart p.g.a. mitt inlägg
så får ni ha det i åtanke innan ni sågar mig vid fotknölarna
Jag skaffade mig en Seat Leon av 2019 års modell med knappt 3000 mil på mätaren. Korkad som jag var tänkte varken jag eller min kollega som var med mig och provkörde på vad som stod på displayen ang. kommande oljebyte/service. Handlaren som är bekant till en bekant har dock även verkstad och dessutom gott renommé så jag tror inte att det blir något problem att få honom att lösa service, antingen utan kostnad eller till kompispris. För om jag förstått saken rätt så är serviceintervallen på denna modellen 3000 mil.
Men då slog det mig att det kanske finns en poäng att låta en märkesverkstad sköta denna service ändå. Jag vet att det inte längre krävs märkesverkstad för att upprätthålla garantin men om vi antar att en service upptäcker något som måste åtgärdas och täcks av garantin så kan det kanske vara en fördel att redan ha bilen inlämnad på märkesverkstad. För jag gissar att ev. garantiåtgärder måste utföras på märkesverkstad i.a.f.
Och förresten, gör det något om man går över 3000 mil en aning innan jag fixar servicen? Har lite planer att åka iväg över nyår och då kommer bilen passera 3000 mil.
Det beror kanske på vad du menar med en aning....10 mil eller 3-400 mil. Du kan väl kolla vad märkesverkstaden säger.
/Benny
Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!