Ja det hela börjar sommaren 2004 när jag köper min första Sierra Cosworth, väldigt nöjd med köpet och bilen funkar relativt felfritt, skaffar lite nya fälgar m.m till sommaren 2005 och allt är frid och fröjd när jag parkerar bilen i garaget hösten/vintern 2005.
Sen börjar skiten, haft inbrott i garaget och det är början på 10månader lång tvist med F-bolaget. Bilen är rejält saboterad på utsidan och inredningen, men det viktiga(drivlinan) är orört.
Hur som helst livet går vidare och jag får till slut mina pengar från F-bolaget.
Tänker först renovera upp bilen jag har men tänker att de är väl lika bra att köpa ny kaross på en gång, vill ju ha bil till sommaren och det går ju betydligt fortare att byta drivlinan än att renovera en bil.
Passar också på att serva motor när den väl är ur, dock dåligt med bilder på detta, dock när vi byte kamrem så gick remskivan sönder, de var en dyr rackare kosta ny på ford 2300kr!!!
Så sagt och gjort hittar ny kaross, väldigt fin, åker och tittar på den och blir lite sugen.
Funderar några dagar men bestämmer mig för att göra affär, så väg till statoil och hyra biltrailer, passar även på att köpa lite nya fälgar när man ändå är i farten
Så åker hem och det känns väldigt bra.
Dagen efter när bilen är i garaget så åker kameran fram igen.
Stoppar i nya drivlinan utan större bekymmer och beställer samtidigt lite grejer, så som nya hårda kuddar och en jävla massa silikon slang, öppet luft och vevhusfilter.
Passar även på att lacka lite smådetaljer.
Har även köpt lite nya mätare och lite ljud men det blir bilder på det först när det är klart.
Måste också tacka min chefsmekaniker och högrahand
Salle för all hjälp
Checka in hans bil också(Sa11e) den är under "uppfräschning" mer bilder kommer till våren.
http://www.garaget.org/?car=37605