1739
Sök

Veteranbilar klassade som skrot av Västra Götalands Länstyrelse

842 Inlägg
28 augusti
#41
Brådhis skrev:
Muskelbil skrev:
Brådhis skrev:
Muskelbil skrev:
Bilarna upp fyller inte kraven
Dom är miljö farligt avfall
Det har inte med värdet att göra
Allt går att renovera och kosta på men det är en helt annan sak
Jag kan kalla min bil en helikopter men den fortfarande en bil enligt transportstyrelsen
Fast med lite sunt förnuft så inser man att en rostig Cheva (eller vad det nu kan vara) är betydligt närmare en bil än vad din bil är en helikopter. Så det resonemanget är lite skevt. Dessutom... Det finns sannolikt betydligt fler som importerar bilar för att renovera dom än vad det finns folk som okynnes-importerar skrot.
Fast med lite sunt förnuft förstår den som läser min taxt att oavsett vad jag kallar min bil är det inte jag som bestämmer vad den räknas som
Sannolikhet är inte ett argument
Fast nu sparkar du in öppna dörrar. Hela den här tråden handlar om att bilar felaktigt bedöms som skrot och vad man bör/kan/ska göra åt det. Att problemet du beskriver redan finns är uppenbart, det är därför tråden startades från början.
Några tycker det är Felaktigt
Jag tycker att det är ett riktigt beslut att Bilarna klassas som miljö

Brådhis skrev:
Muskelbil skrev:
Brådhis skrev:

Fast med lite sunt förnuft så inser man att en rostig Cheva (eller vad det nu kan vara) är betydligt närmare en bil än vad din bil är en helikopter. Så det resonemanget är lite skevt. Dessutom... Det finns sannolikt betydligt fler som importerar bilar för att renovera dom än vad det finns folk som okynnes-importerar skrot.
Fast med lite sunt förnuft förstår den som läser min taxt att oavsett vad jag kallar min bil är det inte jag som bestämmer vad den räknas som
Sannolikhet är inte ett argument
Fast nu sparkar du in öppna dörrar. Hela den här tråden handlar om att bilar felaktigt bedöms som skrot och vad man bör/kan/ska göra åt det. Att problemet du beskriver redan finns är uppenbart, det är därför tråden startades från början.
Dom klassas inte som skrot
Dom klassas som miljö farligt avfall enligt länsstyrelsens bedömning
Det är inte bil ägaren som har rätten att avgöra vad bilen klassas som
Det är riktigt att det är så för annars kunde min bil vara en helikopter eller en tivolibil
Det är rätt att det är myndigheter som bestämmer vad saker är
Myndigheterna får sina regler från riksdagen
De som har majoritet i riksdagen bestämmer
När reglerna röstades igenom vaar det borgerlig majoritet
I intervjun på tv4 ska en moderat fightas mot beslutet hans parti drivit igenom
Hål I huvet

* Voff voff *
10 416 Inlägg
28 augusti
#42
Muskelbil skrev:
Brådhis skrev:
Muskelbil skrev:
Fast med lite sunt förnuft förstår den som läser min taxt att oavsett vad jag kallar min bil är det inte jag som bestämmer vad den räknas som
Sannolikhet är inte ett argument
Fast nu sparkar du in öppna dörrar. Hela den här tråden handlar om att bilar felaktigt bedöms som skrot och vad man bör/kan/ska göra åt det. Att problemet du beskriver redan finns är uppenbart, det är därför tråden startades från början.
Några tycker det är Felaktigt
Jag tycker att det är ett riktigt beslut att Bilarna klassas som miljö

Brådhis skrev:
Muskelbil skrev:
Fast med lite sunt förnuft förstår den som läser min taxt att oavsett vad jag kallar min bil är det inte jag som bestämmer vad den räknas som
Sannolikhet är inte ett argument
Fast nu sparkar du in öppna dörrar. Hela den här tråden handlar om att bilar felaktigt bedöms som skrot och vad man bör/kan/ska göra åt det. Att problemet du beskriver redan finns är uppenbart, det är därför tråden startades från början.
Dom klassas inte som skrot
Dom klassas som miljö farligt avfall enligt länsstyrelsens bedömning
Det är inte bil ägaren som har rätten att avgöra vad bilen klassas som
Det är riktigt att det är så för annars kunde min bil vara en helikopter eller en tivolibil
Det är rätt att det är myndigheter som bestämmer vad saker är
Myndigheterna får sina regler från riksdagen
De som har majoritet i riksdagen bestämmer
När reglerna röstades igenom vaar det borgerlig majoritet
I intervjun på tv4 ska en moderat fightas mot beslutet hans parti drivit igenom
Hål I huvet
Var anser du att gränsen mellan renoveringsbart fordon och miljöfarligt avfall går? Och anser du att dessa regler du förespråkar gällande import ska gälla även inom landet då? Att länsstyrelsen ska kunna bedöma vad som är "miljöfarligt avfall" när det gäller fordon och skrota dessa direkt från en ägares garage utan att låta ägaren yttra sig?
Senast redigerat av Brådhis (28 augusti )

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/

842 Inlägg
28 augusti
#43
Brådhis skrev:
Muskelbil skrev:
Brådhis skrev:
Muskelbil skrev:
Fast med lite sunt förnuft förstår den som läser min taxt att oavsett vad jag kallar min bil är det inte jag som bestämmer vad den räknas som
Sannolikhet är inte ett argument
Fast nu sparkar du in öppna dörrar. Hela den här tråden handlar om att bilar felaktigt bedöms som skrot och vad man bör/kan/ska göra åt det. Att problemet du beskriver redan finns är uppenbart, det är därför tråden startades från början.
Några tycker det är Felaktigt
Jag tycker att det är ett riktigt beslut att Bilarna klassas som miljö

Brådhis skrev:

Fast nu sparkar du in öppna dörrar. Hela den här tråden handlar om att bilar felaktigt bedöms som skrot och vad man bör/kan/ska göra åt det. Att problemet du beskriver redan finns är uppenbart, det är därför tråden startades från början.
Dom klassas inte som skrot
Dom klassas som miljö farligt avfall enligt länsstyrelsens bedömning
Det är inte bil ägaren som har rätten att avgöra vad bilen klassas som
Det är riktigt att det är så för annars kunde min bil vara en helikopter eller en tivolibil
Det är rätt att det är myndigheter som bestämmer vad saker är
Myndigheterna får sina regler från riksdagen
De som har majoritet i riksdagen bestämmer
När reglerna röstades igenom vaar det borgerlig majoritet
I intervjun på tv4 ska en moderat fightas mot beslutet hans parti drivit igenom
Hål I huvet
Var anser du att gränsen mellan renoveringsbart fordon och miljöfarligt avfall går? Och anser du att dessa regler du förespråkar gällande import ska gälla även inom landet då? Att länsstyrelsen ska kunna bedöma vad som är "miljöfarligt avfall" när det gäller fordon och skrota dessa direkt från en ägares garage utan att låta ägaren yttra sig?
Vad jag tycker är inte viktigt
De regler som finns är de som gäller

Tänk om var bil ägare kunde bestämma vad som gäller för sin egna bil
Det skulle bli kaos
Min bil är ett viktigt fordon så jag tycker jag får ha blå ljus
Min bil är snabb jag får köra hur fort jag vill
Min bil är liten jag får parkera på trottoaren
Min bil är stor jag kör först

Du har kanske sett sådana där bilar som bara står i trädgården eller på någon bondgård och läcker och rostar och trillar i bitar eller demonteras av en hemma skrotare
Dom bilarna tycker jag ska tas bort till bilskrot och ägaren ska betala för kostnaden

2 337 Inlägg
28 augusti
#44
Muskelbil skrev:
Det skulle bli kaos
Min bil är ett viktigt fordon så jag tycker jag får ha blå ljus
Min bil är snabb jag får köra hur fort jag vill
Min bil är liten jag får parkera på trottoaren
Min bil är stor jag kör först
.................. Och du har helt fria händer att göra samtliga saker. Inget som stoppar dig från att göra det.
Det stop som är att du inte får använda bilen på dom allmäna vägarna med dom ändringarna, det har inte ett skit med bilen i sig att göra.


842 Inlägg
28 augusti
#45
Lucif3r skrev:
Muskelbil skrev:
Det skulle bli kaos
Min bil är ett viktigt fordon så jag tycker jag får ha blå ljus
Min bil är snabb jag får köra hur fort jag vill
Min bil är liten jag får parkera på trottoaren
Min bil är stor jag kör först
.................. Och du har helt fria händer att göra samtliga saker. Inget som stoppar dig från att göra det.
Det stop som är att du inte får använda bilen på dom allmäna vägarna med dom ändringarna, det har inte ett skit med bilen i sig att göra.
Jag tycker jag är dålig på svenska som invandrare


Sök