Mossan1 skrev:
Varför focus på workarounds nör det enklaste, billigaste, samt långvarigt ekonomiskt riktiga lösningen är en förgasarrenovering och inställning.
Soppan är dyr så det lönar sig snabbt.
I övrigt har jag svårt att se varför bilprovningen skulle ha synpunkter på en eftermonterad kat, när den inte påverkar motorn ett smack.
Men särskilt länge skulle den inte palla utan konstant reglering, och försök få till en elektronisk input från lamdasond att reglera en Zenit Strombergförgasare den som kan...
(Eller om den är den andra förgasarmodellen jag inte minns namnet på)
Man justerar bränslemängden på zenith stromberg med ett verktyg man körde ner genom dämpkolvens hål och lyfte/sänkte nålen. (Kommer inte ihåg hur spåret på verktyget såg ut, dvs som skruvmejsel, insex eller liknande)
Riktigt tidiga Zenth Sttomberg hade en skruv undertill. Men den försvann tidigt 70tal tror jag.
Kanske riktigt tidig B21 möjligen, men tror bara B18/20 hade dom.
Kan ha fel.