Tjena alla folk! ny lambasond och något har hänt.. har bytt (den främre) har nämligen en 850. (sitter ju 2 st på dom) Den ryker som en Diesel och drar soppa som en v8a. någon som varit med om det här? Tips???
Hej, kolla så att förvärmningen funkar med... Hur går den, rycker o har sig med? Låter som om LMM:en har gått, kan gå fett så in i helvete då...
HUmm jo den rycker o har sig! o stiften på bilen är svartare än svartast... Värmen i bilen fungerar som den ska. kan det ha något med luftmängdgivaren o göra? (sitter väl "ihop" med lambasonden?
jag hade nog kört till någon typ av verkstad som kan kolla felkoder eller om luftmassemätaren "räknar" rätt mängd luft ...den kan börja räkna fel och de är inte alltid motorlampan börjar lysa (men oftast i alla fall efter ett tag)
Tjena alla folk! ny lambasond och något har hänt.. har bytt (den främre) har nämligen en 850. (sitter ju 2 st på dom) Den ryker som en Diesel och drar soppa som en v8a. någon som varit med om det här? Tips???
Jag hade samma problem som dig en gång fast på en audi, biljäveln drog mer än 3 liter milen och gick som en slö 740, då var det lambdasonden.
jag hade nog kört till någon typ av verkstad som kan kolla felkoder eller om luftmassemätaren "räknar" rätt mängd luft ...den kan börja räkna fel och de är inte alltid motorlampan börjar lysa (men oftast i alla fall efter ett tag)
Jag har varit inne på Helmia och fått fel koderna på den var 2 st Tomgången och lambasonden. Lambalampan kyser iaf inte. Tror det kan ha något med luftmassemätaren o göra.. som du säjer. så den ska in på service IGEN ! (inget jag vill pilla med själv) bilen är absolut inte så kul o köra med nu.. tanka i den 400 kom 17 mil.
Jag hade samma problem som dig en gång fast på en audi, biljäveln drog mer än 3 liter milen och gick som en slö 740, då var det lambdasonden.
Då vet du oxå hur det sviden i plånboken! när man ska tanka..