3714
Sök

Missnöjd av luftfiltret

539 Inlägg
14 februari 2007
Trådstartare
RouziMotorsport :   pga att som jonte säger så sitter ju burken precis framför höger framhjul så det skulle ju bli skapligt skitigt:S... bilen körs ju alla årstider..

jonTe: Tack så mycket för bilden!... ska genast på momangen ner till verkstan i "stan" å kolla om dom kan beställa:D..

MVH

873 Inlägg
14 februari 2007
Mazda6needspeed skrev:
RouziMotorsport :   pga att som jonte säger så sitter ju burken precis framför höger framhjul så det skulle ju bli skapligt skitigt:S... bilen körs ju alla årstider..

jonTe: Tack så mycket för bilden!... ska genast på momangen ner till verkstan i "stan" å kolla om dom kan beställa:D..

MVH

Ja. Men om du i så fall är mer eller mindre tvungen att använda org luftburken är ju inte det dyrare filtret du köpte ett totalt slöseri.
Man får väl hoppas att det är bättre än orginal iaf.
Och i kombination med större snorkel ger bättre flöde och lite häftigare ljud iaf smile

Don't get mad, get even.

539 Inlägg
14 februari 2007
Trådstartare
joo en får hoppas på det:P... nån som vet om det blir nån märk bart skillnad på ljudet med en sån snorkel?

MVH

1 585 Inlägg
14 februari 2007
tror inte det blir så jätte stor skillnad men du kan ju alltid borra ett par hål i burken luftburken också så ska du kunna få ett gött ljud:D...

539 Inlägg
14 februari 2007
Trådstartare
Men då kan man lika gärna ha öppet filter där, blir ju lika mycke skitigt i filtret då:S

fast det bror ju på om man borrar i övre delen av burken, de tkanske skulle gå?

119 Hk/Liter
246 Inlägg
14 februari 2007
open air kit..
http://www.speedparts.se/arkiv/anvisnin … xf-902.pdf

Det blir väl inte skitigt eller? Det sitter ju skärmar som syddar? eller har jag fel?

Move your mind

539 Inlägg
14 februari 2007
Trådstartare
Måste ju va jätte lätt att skit kommer in där, tänk på att denna bil körs året om...

tänkte på den där snorkeln som är nämnd tidigare... äre den som synes på bilden då han håller både burk och om det är snorkeln?:S
Senast redigerat av Mazda6needspeed (14 februari 2007)

119 Hk/Liter
246 Inlägg
14 februari 2007
det är det säkert, men dom hade knappas använt det kittet på speedparts om det ansågs att skada systemet hmm  På min 9000 skyddas mitt open air filter av skärmar (sitter framför vänster hjulet) och det har aldrig blivit skitigt.

Move your mind

539 Inlägg
14 februari 2007
Trådstartare
ok.. ska se om jag kan få tag i en snorkel, har inte lust att lägga ut pengar på ett kit då man redan lagt ut lite över 700 på detta filtret..

MVH

med lem
1 925 Inlägg
14 februari 2007
chrgus skrev:
det är det säkert, men dom hade knappas använt det kittet på speedparts om det ansågs att skada systemet hmm  På min 9000 skyddas mitt open air filter av skärmar (sitter framför vänster hjulet) och det har aldrig blivit skitigt.

skärmarna är ju inte till för att hindra smuts !    dom är till för att hindra den varma luften från motorn o sugas in i filtret !

all affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden !

119 Hk/Liter
246 Inlägg
15 februari 2007
_fillan_ skrev:
chrgus skrev:

skärmarna är ju inte till för att hindra smuts !    dom är till för att hindra den varma luften från motorn o sugas in i filtret !

Skärmarna under bilen samt inneskärmen vid hjulen är väl ändå till för att skydda mot smuts, hur skulle det annas sett ut i motot rummet???  Tror knappast speedparts skulle rekomendera att ha open air kit om det skulle innebära en risk att det kommer massa skit i filtret.hmm

Move your mind

5 710 Inlägg
15 februari 2007
Mazda6needspeed skrev:
... nån som vet om det blir nån märk bart skillnad på ljudet med en sån snorkel?

MVH

Kan du läsa mer om här:
http://forum.saabturboclub.com/viewtopi … ht=snorkel

>>chrgus, tro mig.....öppet filter på en 9-5 är ingen höjdare pga den "dumma" placeringen.
Att SP har en öppen variant i sitt sortiment betyder ju knappast någonting?

MVH Jonas
..............

539 Inlägg
21 februari 2007
Trådstartare
Har funderat lite på det här med snorkeln, jag kommer aldrig iväg till saab eftersom det är en bit å åka för mig...
men jag kom på att istället ta en bit aluminium slang (sånt man har till värmepaketet) å mäta in på samma diameter å dra samma slinga som snorkeln.. då får man ju ett hyffsat fritt flöde ju:P...

nån som tror detta kan funka?

MVH

183 Inlägg
11 juli 2010
Va ett tag sen nån skrev här! smile Men jag funtar på kn insatsfilter och borra lite hål på bortre sidan av luftburken, det kan nog va nått!

I got Dubs!
2 423 Inlägg
11 juli 2010
David_FT skrev:
Va ett tag sen nån skrev här! smile Men jag funtar på kn insatsfilter och borra lite hål på bortre sidan av luftburken, det kan nog va nått!

Borra på rätt sida bara lol

Sök