2435
Sök

Hjälp med att hitta nästa 7-sits.

819 Inlägg
19 juli
#21
Forkrefits skrev:
Muskelbil skrev:
Forkrefits skrev:

Svarar mig själv här, känns ju inte lönt att köpa en bil som gått 30k mil. Då kan jag ju lika gärna skrota runt Ibsen jag har som gått 40k. Så kan jag sätta in 60k på ett investeringskonto istället. ?

Usch vilken jungel detta. Jag köpte min Toyota avensis verso 2003 för 18k 2018. Då var den 15 år gammal och hade gått 18k mil. Det känns svårt att ?göra om? det köpet idag. Jag hittar ingen Toyota (eller annan intressant bil) med 18k mil, från 2010 för 20k när jag letar runt.
Behåll den så länge den fungerar?
Det är en bra bil
Funderar faktiskt på det.
Man vet vad man har osv. Känns lite som att köpa grisen i säcken att köpa beggat som gått 20.000 mil, och det verkar vara det jag får när jag kollar Toyota, Opel Zafira, Kia mfl under 60.000 kr.

Det kändes ok när jag köpte nuvarande avensis verso för 18.000 kr för 6 år sedan. Nu verkar priserna sprungit iväg fortare än min lön har ökat hehe.

Så får väl starta en ny tråd;
hur vårdar jag bäst min gamla bil?

Har du några tips?
Service är a & o.
Byt motoroljan och filtret varje år eller 1500mil.
Byt luft filter var år eller 4000mil.
Byt kupe luft filter vartannat år
Byt broms vätskan vart annat år
Tvätta den ofta för att slippa rost
Det är väldigt pålitliga bilar
Jag vet flera inom taxi som har behållt sina avensis Verso privat när dom bytt ut taxin.

53 Inlägg
19 juli
Trådstartare
#22
Muskelbil skrev:
Forkrefits skrev:
Muskelbil skrev:

Behåll den så länge den fungerar?
Det är en bra bil
Funderar faktiskt på det.
Man vet vad man har osv. Känns lite som att köpa grisen i säcken att köpa beggat som gått 20.000 mil, och det verkar vara det jag får när jag kollar Toyota, Opel Zafira, Kia mfl under 60.000 kr.

Det kändes ok när jag köpte nuvarande avensis verso för 18.000 kr för 6 år sedan. Nu verkar priserna sprungit iväg fortare än min lön har ökat hehe.

Så får väl starta en ny tråd;
hur vårdar jag bäst min gamla bil?

Har du några tips?
Service är a & o.
Byt motoroljan och filtret varje år eller 1500mil.
Byt luft filter var år eller 4000mil.
Byt kupe luft filter vartannat år
Byt broms vätskan vart annat år
Tvätta den ofta för att slippa rost
Det är väldigt pålitliga bilar
Jag vet flera inom taxi som har behållt sina avensis Verso privat när dom bytt ut taxin.
Tack för hjälpen! Sparar ned detta som får bli mitt körschema framöver!


Sök