1467
Sök

Köpråd för en 28-årig kille

3 167 Inlägg
27 augusti
#21
ja menar dom "nyare" 2008 typ å framåt som ja kan tänka mig TS är ute efter


2 337 Inlägg
27 augusti
#22
Jag är ju väldigt partisk mot ÄLDRE volvos, speciellt 90-talarna... Men t om jag säger att volvo inte är det lämpligaste valet i det här fallet smile
Det skulle väl isf vara om du är mer intresserad av mek/ombyggen än körning. Då kan en äldre volvo som du mosar ner en 100-200k i kanske vara något. Förnuftigt? Knappast. Tidskrävande? Oja. Kul? Helt klart!
Men är man inte intresserad av att skruva/bygga om så är volvo inte direkt lämplig, såvida man inte är frälst i dom.


Ubåtsingenjör
7 281 Inlägg
27 augusti
#23
Lucif3r skrev:
Jag är ju väldigt partisk mot ÄLDRE volvos, speciellt 90-talarna... Men t om jag säger att volvo inte är det lämpligaste valet i det här fallet smile
Det skulle väl isf vara om du är mer intresserad av mek/ombyggen än körning. Då kan en äldre volvo som du mosar ner en 100-200k i kanske vara något. Förnuftigt? Knappast. Tidskrävande? Oja. Kul? Helt klart!
Men är man inte intresserad av att skruva/bygga om så är volvo inte direkt lämplig, såvida man inte är frälst i dom.
100-200k i en gammal volvo är vansinne, nästan oavsett modell.


2 337 Inlägg
27 augusti
#24
Bygga riktig motor är inte gratis, bygga ordentlig väghållning är inte heller gratis. Det springer snabbt iväg smile
Självklart är det vansinne om det är en bruksbil man är ute efter.


Forummoderator
17 885 Inlägg
27 augusti
#25
Charger är ju kul så klart! Hur är den att köra på vintern? Jag köpte själv en helt ny 300C år 2009. Men det var ju en "familjebil". Den hade inga problem med svensk vinter. En granne har en Mustang han köpte ny 2018 men den är bara sommarbil.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

Fri fart för ett fritt folk!
13 972 Inlägg
27 augusti
#26
Lucif3r skrev:
Bygga riktig motor är inte gratis, bygga ordentlig väghållning är inte heller gratis. Det springer snabbt iväg smile
Självklart är det vansinne om det är en bruksbil man är ute efter.
Fast tanke på att han inte ska åka med den hela tiden till och från jobbet utan som normal bil. Så tex en 2010 camro håller utmärkt för att användas på vintern. Inga som helst problem

Kör fort så hinner inget hända...


Sök