3779
Sök

vilken högtalar storlek sitter det i volvo 960´s dörrsidor?

8 Inlägg
16 februari 2007
Trådstartare
Tja!
funderar på att byta till andra element i min volv 960 2,5 e års 95:a

har försköt att ta reda på och frågat runt men ingen verkar ha något svar på min fråga, så jag tänkte att jag kanske kunde få lite hjälp här!

Som sagt vilken tum storlek sitter det i dörrarna fram och bak (tippar på att det är samma) och finns där kanske nån som vet ifall det sitter separata delningsfilter nångstans ifrån org stereon???

vore glad för hjälp

tack på förhand

kjelleman

406 Inlägg
16 februari 2007
Skulle tippa på att det är 5,25 runt om. Eventuellt 6" fram och 5,25 bak. (Jaa, volvo hade konstiga dimensioner ibland)..

Står på brl.se annars.. Hör av dig om du undrar nåe mer..

Mohaaaa
95 Inlägg
16 februari 2007
Jag har precis bytt till 6.5" dls i både fram som bak dörrar. Något delningsfilter har jag inte sett men det kan finnas, men tvivlar på det. Hör av dig om du vill ha tips.. Lägger snart upp resultatet på dörrinstallationen men det finns redan för ljudbygget i d-stolparna på min sida. Lycka till.. smile

8 Inlägg
16 februari 2007
Trådstartare
Var och kollade upp på Brl´s hemsida faktiskt men där blev man ju inte klokare tycker jag!
var även in till dom här i umeå och frågade men han hade ingen anning!

får väl nog helt enkelt ta och montera bort dörrsidan och mätta imorron! smile

Funderar på att köra men JBL system hela vägen förutom huvudenheten då förstås!
jag funderade ju som sagt ifall det sitter delningsfilter nånstans i bilen och det oroar mig lite halvt som halvt faktiskt om man ska köpa nytt kitsystem!

vill inte göra allt för står in verkan på kablar och sånt skit men är lur på att jag lär hamna i det träsket likväl!

Kettunen
16 februari 2007
5.25 eller 6

Sök