1857
Sök

Importera? NÅGON KUNNIG?

22 Inlägg
20 februari 2007
Trådstartare
#1
Ja funderar på att importera en volvo 855 t5 eftersom de är mycket billigare där men det finns ju alltid risker. för det första så gäller det ju att få 2.3liters motorn o inte 2.0. och ingen rost på den o att den inte ska vara stulen. skulle du importera el köpa en i sverige? det kostar väl inte mer än 10000 extra om någon importerar åt en??????? HELP

med lem
1 925 Inlägg
20 februari 2007
#2
jag skulle köpt svensk såld !  man blir alltid lurad på ett eller annat sätt när man importerar.

sen kan det bli dyrt me,,,om någon importerar åt en vill väl han ha en slant,,,sen kostar det ju att regga den i sverige,,,kanske 5000 ? vet ej exakt !

men som sagt,satsa på svensksåld ! dom är inte dyra

all affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden !

7 120 Inlägg
20 februari 2007
#3
Låt ett företag gära de.

DRIVER @ HWR.se
621 Inlägg
20 februari 2007
#4
Varifrån har du tänkt importera???

- V8 - 4 ever . . .
_________________

22 Inlägg
20 februari 2007
Trådstartare
#5
tyskland el holland.

1 827 Inlägg
20 februari 2007
#6
Det är bullshit att man alltid blir lurad vid en affär från utlandet.

Om du tar hem en bil själv så får du räkna med ca 10k i kostnader inkl regbes så tänk på att du nog får betala mer om en firma tar hem en åt dig.

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two

Kettunen
20 februari 2007
#7
Min är importerad från Californien och allt gick som det skulle

684 Inlägg
20 februari 2007
#8
Eisenhut skrev:
Det är bullshit att man alltid blir lurad vid en affär från utlandet.

Om du tar hem en bil själv så får du räkna med ca 10k i kostnader inkl regbes så tänk på att du nog får betala mer om en firma tar hem en åt dig.

exakt bullshit att man blir lurad ,  jag imorterat 2bilar till mig själv,, alltid funkat klockrent,,,

man det e lika stor chans att bli lurad här som där, men åk inte ner själv om du inte är bil kunnig! ta med dej någon isåfall,  men så är det  i sverige oxå!

men ren bullshit att man alltid blir lura utomlands!


143 Inlägg
20 februari 2007
#9
Fördelarna med importerade är att det oftast är mkt mindre rost, då många av dom slipper åka i 200 000ton salt varje vinter. Räkna med ca 5-8000kr i extra kostnader för resa, besiktning, skatt bla. Finns en bra guide på http://www.autopower.se/?oppna=/importg … efault.asp. Jag har bättre erfarenheter av importer än av svensksålda bilar iaf.


275 Inlägg
20 februari 2007
#10
Även jag har bara bra erfarenheter av importerade bilar...har  haft flera som funkat minst lika bra som de svensksålda jag haft...
brorsan och några polare har importerat kanske tio bilar tillsammans, och ingen av dem har blivit lurad...
en nackdel dock är att de i princip aldrig har motorvärmare...

några sanningar som tål att tänkas på:
1.Winning an internet discussion is just like the special olympics, even though you win, you're still a retard.
2.Vi slutar inte leka för att vi blir gamla utan
Vi blir gamla för att vi slutar leka.

C70 byggande djurvårdare
545 Inlägg
20 februari 2007
#11
Aerodynamik skrev:
Låt ett företag gära de.

precis, låt ett företag göra d, de som har kontakterna o kanske har en speciell person som de köper in från! lättare oxå om ngt skulle krångla!  oo precis, alla e så emot att importera bara för att de tror att ALLA blir lurade!! skitsnack!!! finns många ställen där bilarna ser mkt finare ut än de gör här i sverige, pga av att de inte finns salt o all sånt!!

så våga göra dsmile

Två ord räcker, SAAB knäcker

22 Inlägg
21 februari 2007
Trådstartare
#12
vad för företag tex?

3 121 Inlägg
21 februari 2007
#13
Jag skulle ALDRIG låta ett företag få importera en bil åt mig!
Då är det bättre att köpa bilar som redan står i Sverige.

Tänk dig själv, de frågar vad du vill ha för bil, modell, motor, färg, utrustning...sen sista frågan, hur mycket får den ha gått?

Om du har väldigt specifika krav, hur stor chans är det att de dammsuger hela världen efter den? Snarare så tar de första bästa bil som passar kraven, har mätaren gått lite för mycket "åtgärdar" de det, är skicket halvtaskigt så fixar de lite på ytan osv.

Kolla på nätet, plocka ut 3-5 bilar som verkar intressanta, åk själv och titta på bilarna (ta med någon som är kunnig om du själv inte är det), handla gärna hos märkes-ÅF, var kräsen och kör hem i en ny kärra! smile


RushRacing.tk
278 Inlägg
21 februari 2007
#14
Jag håller med som nån föregående sa: köp svensksålt. Det är ALLTID lättare med svensksålt ifall något skulle krångla.. Hur många vet om att en modell kan se precis likadan ut utvändigt men kan skilja som dag å natt när man börjar skruva i den.. Sen har du försäkring. Men problemet med tyskimport e att många e krockskadade. Lite dyrare med svensksålt men enligt mig e de värt det.. du ska ju kunna sälja bilen sen kanske också.. Men Lycka till iaf!


blacken
21 februari 2007
#15
Köp Svensksålt. För dom bilarna är anpassade utav tillverkarna för vårat klimat. bla. bättre rostskydd, även värmepaket, kylsystem m,m, kan vara annorlunda än på fordon som har sålts till norden. Dessutom så finns risken att du blir rejält blåst, speciellt då bilar ifrån Tyskland, för dom kör ganska hårt  med sina bilar där nere. Och räknar du ihop alla kostnader för att importera ett fordon ifrån utlandet så är det inte så mycket som skiljer i pris gentemot en Svensksåld. Såvida du inte skulle lyckas få ett kanondeal av någon nisse någonstans, men den chansen är väligt minimal.

Teddan
2 495 Inlägg
21 februari 2007
#16
vad alla är negativa till import!!! problemet med import bilar är alla oseriösa importörer..

Det är importören som backar bilen till 99%.

å det att bilarna har olika värmepaket osv det är bara skitsnack ... om vi tar volvo som exempel nu då så är det exakt samma bilar, dom kan dock sakna värme istolarna men vem vågar använda värmen i en gammal 850 dom börjar ju bara brinna..

Nej jag tycker folk skall ta bort sin negativa syn på import bilar.

Hur tror ni tyskarna gör när dom köper beg bil då ?? jag menar om alla bilar är fuskade, krockade,hårt körda osv..... då kan man som tysk inte köpa bil då ??

å hårt körda ???  autobahn sliter ju väldigt mycket på en bil eller ??? hur kan det komma sig att bilar som har gått 40 000mil säljs som 16 000milare till korkade svenssons... .kolla hur en svensksåld bil ser ut efter 40 000mil oftast så är det bara en ful rosthög som det dryper olja om och varenda led/stötdämpare/stol ja allt e ju oftast slut .

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

178 Inlägg
23 februari 2007
#17
Jag tvekar inte en sekund att importera om jag hittar rätt bil. Dock skulle jag inte anlita en okänd firma att göra jobbet. Kanske är jag paranoid men jag inbillar mig att det är mellan DE och SE som det mesta av fuffens sker....Kan du inte tyska själv sa kanske du har nan polare som kan haka pa eller atminstone ringa upp handlarn?

Jag skulle även leta objekt hos i första hand märkeshandlare där nere. Inte nödvändigtvis Volvohandlare men en aukt handlare av nat slag. Har själv kollat bilar hos mindre fristaende firmor och det har varit skräp mer än en gang. Be i vilket fall att dom faxar eller emailar upp kopior pa dokumentationen när du hittat ngt intressant sa kan du ga igenom den i lugn och ro.

Jag vill pasta att atminstone tyskar I REGEL är mer rädda om sina bilar och mer noggranna med service. Kanske inte lika mycket som entusiasterna här pa garaget men säkert bättre än svenne banan.

Visst kan stolvärme od saknas i vissa bilar men det är ju enkelt kollat.

Vad gäller slutkörda bilar sa beror det väl mest pa bilen. Jag skulle nog dra mig för att köpa typ en 1,2L Opel Corsa som jag vet har tuggat ytterfil kontinuerligt nära varvstopp pa autobahn dagarna i ända medan en S6:a gör 200 knyck pa tomgang snudd pa wink och därmed knappast tar sa mycket stryk. För en nagorlunda motorstark bil tar jag hellre en som gatt motorväg än en som har slirat koppling i tätort halva sitt liv.

Ekonomiskt sett far du säkert sämre för den när du i din tur säljer den pga folks attityder och oseriösa importörer. Blir med all sannolikhet även högre försäkring sa sett över ägandetiden är det antagligen ett nollsummespel atminstone om det är en relativt billig/vanlig bil du tar hem.

10k är ett bra riktvärde pa importkostnaden, men det kan dra iväg snabbt om du har osis...jag fick kassera ett objekt i Stuttgart och tva i Munchen innan jag hittade min nuv S6 utanför Berlin, sa resandet vart inte gratis...


Bilplåtslagare
324 Inlägg
25 februari 2007
#18
hefe skrev:
Ja funderar på att importera en volvo 855 t5 eftersom de är mycket billigare där men det finns ju alltid risker. för det första så gäller det ju att få 2.3liters motorn o inte 2.0. och ingen rost på den o att den inte ska vara stulen. skulle du importera el köpa en i sverige? det kostar väl inte mer än 10000 extra om någon importerar åt en??????? HELP

Du menar inte T5 2,5? Är du helt absolut säker på att ha en sån? Har du provkört en? Är du införstådd med att dom dricker en helvete´s massa soppa. Absolut inte köpa en med automatlåda. Har du funderat på andra alternativ? Är du helt säker på att ha en så få tag i en från Italien. Tysk o belgien-import är vanligast, där kan de inte köra bil. Dessutom är de ofta rostiga lr har varit å blivit dåligt reparerade precis innan försäljning. Leta upp någon som kan hjälpa dig eftersom du inte verkar så erfaren, det är mitt neda tips. Mvh//Erik

Teddan
2 495 Inlägg
25 februari 2007
#19
FordEsci skrev:
hefe skrev:
Ja funderar på att importera en volvo 855 t5 eftersom de är mycket billigare där men det finns ju alltid risker. för det första så gäller det ju att få 2.3liters motorn o inte 2.0. och ingen rost på den o att den inte ska vara stulen. skulle du importera el köpa en i sverige? det kostar väl inte mer än 10000 extra om någon importerar åt en??????? HELP

Du menar inte T5 2,5? Är du helt absolut säker på att ha en sån? Har du provkört en? Är du införstådd med att dom dricker en helvete´s massa soppa. Absolut inte köpa en med automatlåda. Har du funderat på andra alternativ? Är du helt säker på att ha en så få tag i en från Italien. Tysk o belgien-import är vanligast, där kan de inte köra bil. Dessutom är de ofta rostiga lr har varit å blivit dåligt reparerade precis innan försäljning. Leta upp någon som kan hjälpa dig eftersom du inte verkar så erfaren, det är mitt neda tips. Mvh//Erik

du har säkert många bra tips men att fördömma alla tyskar att dom inte kan köra bil .....
å T5 2,5 .. finns ingen t5 med 2,5l motor!!
Å ska man köpa en t5 från italien så får man en 2,0l å dom är inte pigga.
så italiden import ska man akta sig för !! iaf när det gäller volvo.

Varför kan han inte köpa en med automat låda?? jag har haft både manuella och automat 855 och v70 t5 och R , vad är felet med automat lådorna ???

dåligt  reparerade bilar är det inte myket av i tyskland.... dom säljes defekta hit till sverige å sen lagas dom här å säljes för dyra pengar!!!

vet du överhuvudtaget nått vad du pratar om här eller svammlar du bara??

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

Allvetande uppfinnare
377 Inlägg
25 februari 2007
#20
morsan min importerade en 855 T5 från rumänien. den va 100% fri från rost och hon gav 40lax för den.. för tre år sen va de rätt billigt tycker jag. en svensksåld bruksbil måste ju igentligen vara det sämsta man kan köpa med tanke på saltet på våra vägar om den nu är vinterkörd vill säga...

Arbete är en mycket viktig sak, därför ser vi till att spara lite till morgondagen.
http://www.youtube.com/watch?v=li4Yfmkurl0 lyssna, egenproducerad låt..


Sök