mera bilder på bygget!! skaffa en bättre kamera nu!! kör själv med lada 1200l.. turbo projekt, har inte varit intresserad av märket FORD ,, men va fan, en Laddad fiesta kan aldri sitta fel. TUMMEN UPP!!
Eftersom många verkar intresserade så fortsätter jag med tråden aktivt. Bilder på hur projektet står just nu kommer snart som möjligt. Bättre kamera ska fixas
Sådär fick lite gjort idag, monterat dit svänghjul o lite andra små saker. Lite bilder på hur projektet står just nu.
Tänkte om någon är insatt i k-jetronic systemet (mekaniska) behöver ltie hjälp. Måste jag ha de 2 reläerana som de visar på el shemat eller kan man koppla förbi dom. Ena är bränslerelät o det bör inte vara något problem. men sen är det hastighetsgivarelä? vad gör den? måste jag ha det?
Projektet står lite still just nu då jag väntar på en koppling från RS turbo. Men så fort den kommer så ska motorn lyftas i.
Har även svetsat olje anslutningar till turbon och även en nippel på oljetråget. komemr bilder på det med
Projektet är ej utdött. står sill just nu pga av problem med killen jag skulle köpa kopplingen av. Nu väntas det på pengar så skaffar jag en ny istället.
Okej nu startas projeket upp. Efter en vecka i sunny beach med ett J**** massa supande så återstår 2v semester. Ser inte ut att vara allt för bra väder för stranden heller "svensk sommar"
Det som jag ska börja med är att köpa en koppling. Tanken var att köpa en tåligare koppling men eftersom priset på dessa ligger så pass högt får en orginal koppling duga. Så Mekonomen nästa
By the way ska försöka fixa alla bilder som strular, tappade löseordet till min hemsida så va tvungen att radera den o skapa ny =/
Nu har motorn äntligen snubblat ner i fiestan. Stötte dock på massa problem nu då det ska fortsättas med turbon. Mitt hemma snickrade grenrör fungerar inte.. Startmotorn sitter i vägen så nu blir det en del tänkande. Inte nog med det insuget är för stort så det tar i bromscylindern. Går det bygga ett eget insug? ett mindre och använda spjället från gamla?
Lite bilder iaf, provade även vända på grenröret men det blev inge bra heller.
Njaa inte så mycket skulle jag tro.. ska börja ladda med 0,5bar till och börja med så får se vart de hamnar. Som motorn är utan turbo ligger den på 105hk mot orginal på 80hk