avfettnings medel och ordentligt avspolning av unrdetet i en gds hal för att sedan avsluta med lite shampo (såntdär med lite vax i) och låta det rinna av medans man kollar olja och pyser liter däcken och tar en fika.
....avfettning ska iaf inte användas på under-rede då det löser bort rostskydd väl?
dock ska man vara noga ska man gå med borsta under hela bilen å få det torrt å fint i alla vrår osv som ett reportage när en 40-tals bil skulle kunna köra i svensk vinter med.
Avfettnings medel och ordentligt avspolning sen lite bilshampo o så trixa o fixa sen en ordenlig avspolning såå glänser den fint tills man kör ut ur en sån GDS hal:Pl HAHAHA
ser att många tvättar på mackar och sånt skulle jag aldrig göra tänk på hur många bilar som tvättas där och hur mycket salt de bli i vattnet ? jo de finns ju filter men dom filtrerna håller ej kvar den finare delen av saltet utan endast dom större kristallerna vi var och tvättade föräldrarnas blåa merca den var ren men när den torkat så var bilen vit matt och man drog fingret lite lätt på skärmen och la lite på tungan smakade ren salt så aldrig mer att tvätta bilen i automat tvätt
ser att många tvättar på mackar och sånt skulle jag aldrig göra tänk på hur många bilar som tvättas där och hur mycket salt de bli i vattnet ? jo de finns ju filter men dom filtrerna håller ej kvar den finare delen av saltet utan endast dom större kristallerna vi var och tvättade föräldrarnas blåa merca den var ren men när den torkat så var bilen vit matt och man drog fingret lite lätt på skärmen och la lite på tungan smakade ren salt så aldrig mer att tvätta bilen i automat tvätt
gds och automattvätt är inte samma sak...såg knappt någon som tvättar i en automattvätt i denna tråden!
Inte alls. Bruksbilen är inte lönt, och jänkarna står inomhus med 47 kilo vax. Smäller man på med en jävla massa vax innan man petar in dem på vintern är det bara att blåsa bort dammet med en lövblåsare på våren
Two words; You LOSE!
Riktiga muskelbilar har vindrutetorqueare.
Jag tvättar ca 2 ggr / vecka i gds.. några gånger i veckan i automat (utan borstar )..
och ja.. jag jobbar på sån mack ;D
det kan man ju tro och höra med om man tvättar ofta där och sen beror det nog mycket på vart man tvättar me vi tvättade på shell i jönköping och dom fick fan betala tebax dom 200 som vi betalade för att få bilen tvättad för är det mer salt på bilen när den är tvättad än när den är otvättad så är de nåt galet
bara för att klargöra det hela med automattvättar. En modern automattvätt återanvander inte vattnet över huvudtaget! Den renar vattnet på vägen ut. samma reningsverk som är kopplat till GDS-hallar iochmed att det är lag på reningsverk på alla automater och GDS:er. Och nej borstfritt blir inte rent på vintern, det är mera nödfallstvätt. Tvätta för hand då kommer man åt bäst.
There´s a very fine line between a hobby and mental illness
orutinerat att åka för fortkörning hehe ne då, men här uppe är risken inte så stor, inga fartkameror inom en 15 mils radie och väldigt sällan nån fartkontroll.
orutinerat att åka för fortkörning hehe ne då, men här uppe är risken inte så stor, inga fartkameror inom en 15 mils radie och väldigt sällan nån fartkontroll.
Är på jobbet och tvättar av den. Mycket avfettning och under bilen tar man ibland då och då och sen bara spola på. Och bara varmvatten är det som gäller. Och sen så är det ju varmt och skönt där inne också i lastbils spolhallen. Hehe. Efter tvätten så torkar jag av alla lister så dom inte kan frysa fast. Sen tar jag siliconspray och sprutar ner alla lister. Så allt vatten försvinner. Sen mekolja i alla låsen så dom inte fryser. Sen får den stå och droppa av ca 1 timme. Sen är det bara tuta och köra.