3040
Sök

Någon annan som är "bil-hypokondriker"?

337 Inlägg
11 mars 2007
Trådstartare
Är du en bil-hypokondriker? Själv är jag det. Så fort jag hör något ljud som jag inte hört innan så tror jag motorn kommer rasa inom snar framtid. Eller om det är trögare att få i 2:an en gång så kommer växellådan gå åt helvete. Finns det andra eller är det bara jag? Orsaken till denna störning är nog att jag inte är jättebra på de mekaniska delarna big_smile

LÄNGE LEVE POLISMAKTEN

Putsnisse
53 Inlägg
11 mars 2007
Sen min växellåda rasade i somras är jag tio gånger mer vaksam nu.

Excellence without equal.

126 Inlägg
11 mars 2007
Har lärt mig min bils olika läten smile
Jag är mer orolig om man kör någon annans bil.. Hör konstiga ljud hela tiden.
Man blir lite rädd att man ska köra sönder nåt!

55 Inlägg
12 mars 2007
hehe det stämmer jävligt bra in på mig, då jag hade min senaste bil i 8år så visste jag precis hur den lät när den gick bra och inte och när det var nått som var lite vajsing. nu sen en månad tillbaka kör jag ny bil där jag inte alls är hemma på dom ljud den ger ifrån sig så inbillar jag mig ständigt att det är nått som är fel.

607 Inlägg
12 mars 2007
Efter diverse ras så är man lite mer vaksam, fast oftast tänker jag att "hoppas det är något billigt denna gång" när man hör lite nya ljud

Where´s the any key?
"Ford Motorsport Club Sweden"

8 883 Inlägg
12 mars 2007
Alla skumma ljud resulterar i stop på de mest konstiga ställena, hållplatser eller vad de nu är.
Men visst fan stannar man och börjar rota efter vart ljudet kommer i från.

Man går ju alltid ett extra varv runt bilen när man handlat tex.

hmm...var den där pricken där när jag gick?

eller...går inte bilen lite sämre nu? är ju service om 100mil kanske ska ta den lite tidigare.

Efter en storservice tycker man alltid att bilen går bra som fan big_smile och man är nöjd i 100mil

Så visst är man hypokondriker big_smile

Fotograf på tierpidag.se

467 Inlägg
12 mars 2007
HAHAHA..fy fan, så klockrent. Alla tycker man e ett cp när man nojjar ur för minsta ljud i bilen. Men det finns alltså fler som jag=).
Sen är jag allergisk mot alla ljud som kommer inifrån bilen: knakande plast, högtalargaller som e lite löst, säten som gnisslar...usch.

En volvo går att bygga på två sätt: rätt sätt eller fel sätt. En Saab går att bygga på 27 sätt: ett av dem är rätt.

1 653 Inlägg
12 mars 2007
Är ju precis likadann!
Minsta lilla oijenkänliga ljud så stannar jag och försöker ta reda på vad det är...
alltid lika nervös oavsett var/när man åker hehe

är ju inte bara en polare som tyckt man e knäpp i huvet när man ber dem va tysta för man tror sig höra något hehe
Senast redigerat av Thullen (12 mars 2007)

Nissan R32 Skyline
Projekttråd: Thullen - Skyline R32 GTS-T

1 567 Inlägg
12 mars 2007
Ja alla nya ljud och lukter är skrämmande!!Men så är det inget allvarligt det försvinner oftast av sig själv.

What does a 9 volt battery and a girls asshole have in common?
You know it's wrong, but sooner or later your gonna put your tongue on it
im not drunk that's just torque steer 3 MPS

Inga konstigheter
2 064 Inlägg
12 mars 2007
Nu när jag lånat polarens 2x12" Rockford baslåda med tillhörande monstersteg är jag extra vaksam till konstiga ljud, känns lixom som om bilen kommer falla i småbitar när man pumpar t.ex bastest-låtar. smile Är speciellt rädd att bagageluckans mekanik pajjar så jag inte får upp den. =/
Trots ett extrabatteri blinkar mina lampor som bara den, jag är lite smårädd att elektroniken (vilket typ styr allting i dagens jävla plastbilar) kukar ut, då blir det dyyyrt. sad
(Orkade inte montera polarens konding och ännu ett extrabatteri, som BRL rekommenderade hehe.)

Men alltså, hypokondriker och hypokondriker, klart man blir lite misstänksam när saker inte låter som dom ska eller känns rätt.
Senast redigerat av FL3JM (12 mars 2007)

Allvetande uppfinnare
377 Inlägg
12 mars 2007
"skrammel skrammel poff"! woho! några timmar i garaget=)

Arbete är en mycket viktig sak, därför ser vi till att spara lite till morgondagen.
http://www.youtube.com/watch?v=li4Yfmkurl0 lyssna, egenproducerad låt..

845 Inlägg
12 mars 2007
klart man blir fundersam och tar i bilen igarage tom man itne hört ett ljud som komme fram. en självklarthet, man vill juh hålla bilen vid liv så länge som möjligt om man är rädd om den big_smile

Klyphuggare
328 Inlägg
12 mars 2007
alltid är det nåt nytt som skakar, dånar och gnisslar så jag slutar aldrig att bli förvånad.
senast idag lät trippmätarn som en kvarn.

Varför ska man åka i lera och sörja när man kan åka på is och ha det glatt

Smålänning
7 887 Inlägg
12 mars 2007
Jag brukar inte bry mig om konstiga ljud om det inte är något som absolut inte brukar höras annars, eller om det är första gången som ljudet uppkommer.

Däremot så brukar man lyssna på allt om man ska köpa en bil...

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

1 079 Inlägg
13 mars 2007
Jag får panik om något börjar låta som man inte hört förut, hade ett klapprande ljud i bakvagnen en hel sommar jag var på gränsen till sammanbrott, tills jag hittade att bromsoket inte var åtdraget.

Det viktigaste är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel.

Säl-Tämjare...
1 024 Inlägg
13 mars 2007
T5an jag hade innan den här kunde jag varenda ljud på. sen när jag bytte till den jag har idag så va det inga problem när jag provkörde den eller något. men en dag när jag kom på E18 på väg till jobbet så  hörde jag 2 ljud jag aldrig har hört förut, min tanke va: Jaha, nu kommer det bli dyrt. Men sen insåg jag att det ena ljudet va från insynsskyddet i bagaget när man har dragit för det, och det andra ett utav galleren till högtalarna i passagerar dörren big_smile

Vilket jävla drag :)

Sök