3215
Sök

740 - 86a , b230e går på 2 cylindrar.. ??

2 644 Inlägg
1 april 2007
Trådstartare
#41
Ska ja lossa skruven som sitter där brevid innan eller ?

Johan Lindgren

Linköping
181 Inlägg
1 april 2007
#42
lossa skruvarna så du kan ta bort tryckrören te spridarna också eller vad det heter . är 2 stycken

Jajjemen!
1 512 Inlägg
1 april 2007
#43
ja de blir lättast

Är den inte låg vill ja inte ha den.
Cutting springs isn´t just for fun, its an addiction.

2 644 Inlägg
1 april 2007
Trådstartare
#44
Okey då har jag lite o testa ikvälle då
tackar

Johan Lindgren

Linköping
181 Inlägg
1 april 2007
#45
ha med en kompis med som kan vrida på nyckeln åt dig, då kan du ha spridaren i handen*håll om den*sen känn ,hm hur ska man säga aa det ska klicka i den osv,då funkar den, sen ha nått som spridarna kan spruta bränslet i när du har dom löst o kör på starten,

Jajjemen!
1 512 Inlägg
1 april 2007
#46
Måste bara fråga.. de är mekaniskt insprut va?

Är den inte låg vill ja inte ha den.
Cutting springs isn´t just for fun, its an addiction.

2 644 Inlägg
1 april 2007
Trådstartare
#48
Gnista finns på alla stift.. dom är sotiga och utan bensin kan dom ju inte bli sotiga så tror att soppan kommer fram.. men det är nog det är tändingen står helt åt helvette... låter som den tänder lite hejsan hoppsan kan det va att tändingen står helt åt helvette som den inte går igång ?..

Johan Lindgren

21 761 Inlägg
1 april 2007
#49
Det är inte så enkelt att tändkablarna till 3:an och 4:an har blivit omkastade?

Jajjemen!
1 512 Inlägg
1 april 2007
#50
Gör så att du rycker ur spridarna å kör upp dom i flaskor.. de är enkelt, å då vet du om de är det.. Hade problem själv med 142an.. De kan säkert komma bensin men inte tillräckligt mkt..

Edit: Hittade tråden ja gjorde då ja fick problem.. en bit ner ser du hur stor skillnad de va på dom olika spridarna.

Edit 2: dumt å lägga med länken tongue http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 47&p=1
Senast redigerat av Manne (1 april 2007)

Är den inte låg vill ja inte ha den.
Cutting springs isn´t just for fun, its an addiction.

2 644 Inlägg
1 april 2007
Trådstartare
#51
Okey.. Drönirettab nej..

manne okey jag får göra det..

Johan Lindgren

2 644 Inlägg
2 april 2007
Trådstartare
#52
Den går inte alls nu.. och ska kolla genom skiten rejält imorn.. kommer jag inte fram till vad det är för fel eller får ingång den imorn.. så kommer jag tappa lusten helt för den o den kommer få stå o rosta sönder eller skroten eller ått istället för o bli såld nu när den är färsh tyvärr..

Johan Lindgren

2 644 Inlägg
2 april 2007
Trådstartare
#53
Nu har jag tagit bort alla 4 spridare och satt i 4 flasker.. 3 var inte ett skit i ena vare jätte lite skvätt.. Har rengjort bränslehuvudet o så.. Vad ska jag göra , Kolla ?

Johan Lindgren

2 644 Inlägg
2 april 2007
Trådstartare
#54
Min soppapump har nog gått o hängt sig.. när man vrider på tädningen till läget innan startmotorn går ska den låta lite eller iaf vibrera lite eller nått va ? yikes

Johan Lindgren

351 Inlägg
2 april 2007
#55
jo den ska väll surra de gör den på min volvo är den tyst är han nog död.

Våga Köra Sänkt

2 644 Inlägg
2 april 2007
Trådstartare
#56
Okey japp jag tror det med.. Tack skaru ha smile

Johan Lindgren

21 761 Inlägg
2 april 2007
#57
Nja, på K-Jet(åtminstone på min 240)måste man "dutta" på startmotorn först för att huvudpumpen ska gå, men tankpumpen däremot ska gå när tändningen är på.

På LH-systemet ska nog huvudpumpen gå med tändningen på tror jag, som 740tjejen skriver.


Men om det nästan inte kommer något bränsle så är det tex bränslefiltret eller mängmätaren som man får kika på. I bränslemängdmätaren så finns bla en systemtrycksventil vid ena hörnet på bränslehuvudet, den kan bråka. Sedan finns ju också styrtrycksventilen som sitter en bit till vänster om mängdmätaren, den kan också krångla.
Senast redigerat av Drönirettab (2 april 2007)


Sök