Hejsan!
Jag inser att det här inte är första tråden i ämnet, jag har sökt på forumet men inte hittat något riktigt passande. Nedan finns bakgrundsinfon, scrolla ner till de 3 * om du inte orkar läsa och vill bara hjälpa
.
Mitt namn är Linus, jag är 19 år och en enkel kille från Stockholm.
Jag har en kompis, Tommy, även han 19 (snart...) och vi båda går sista året på gymnasiet.
Vi har en kurs nu som heter "Projektarbete" 100p och denna är vi bestämda på att vi ska fixa. Men vi behöver hjälp. Våran skola är ett IT gymnasium, den är alltså inte så ingående på just el och så.
Projektarbet kursen går ut på att man ska tsm med en vän eller själv ta något man "lärt" sig ut i praktiken. Många gör hemsidor mm. Jag & Tommy ville fixa till en bil, en hink. Dock är vi inte så duktiga på bilplåtslageri eller lackering och inte heller allmän meck, men vi vill lära oss. Så, då måste vi hitta något som vi faktiskt "kan" göra och som har något med det vi lärt oss på gymnasiet att göra.
Vi hittade en bil, en Renault 16 TS 69 och den hade ingen radio/stereo i sig, dessutom var vindrutetokarmotorn sönder. Vi bestämde oss därför att sätta in en stereo i bilen så man kanske kunde ta en sväng samtidigt som man poppar music.
Nu är det iaf dags för baslåde bygge. Vi har en sponsor som fixat fram -
2st Kenwood basar, KFC-W110S
2st Kenwood Amplifiers, KAC-5203
sproilans.
Jag har fått reda på att det är 19mm MDF som ska användas, den skall vara sluten och ska rymma 2*28,5 liter. Dock så vet vi inget om baslådebygge. Vad är en "sluten" låda liksom?
Kan lådan se ut hur som helst? Vi skulle gärna vilja använda ett sånt ritningsprogram och vad bör man tänka på när man ska bygga en låda? Jag har letat lite på forumet och såg att det fanns en del trådar om baslådebygge, alla verkar mer erfarna än oss dock och det tog inte många poster förrän jag var ute ur leken. Så, jag undrar om en vänlig själ kanske har lust att skriva en guide/walkthrough om baslåde bygge.
Behöver ni några specs på grejjerna av mig?
Jag tackar så hjärtligt på förhand för att ni tar er tid att läsa igenom min text och kanske hjälpa mig och Tommy att komma igång!
Hej på en stund
Linus
PS. I mitt galleri finns 2 bilder på bilen om någon skulle vara intresserad .DS