tja. nu har jag fått en ide om att skruva upp laddtrycket. Jag e inte helt hundra hur man gör. så om ni e sugna så kan ni ge mig lite info thx \\ZeGara
Stopp stopp stopp.....att mekanisk lura WG, modifiera MV eller att ersätta den med pysventil är något man skall hålla sig ifrån på SAAB eller igentligen alla bilar med aktiv laddtrycksreglering. Chipp eller ny programvara gäller (beroende på årsmodell). Höjjt laddtryck mer bränsle med en anpassad tändkurva MEN med SAAB:s fina säkerhetsfunktioner.
Fultrim och man missar eller sätter säkerhetsfunktionerna ut spel = med en portion otur står man där med ett dyrt motorhaveri.
Gäller det hela företaget med all dess produkter? Isf håller jag inte med....
Vad tycker du jag ska göra Jonte och vad ska jag skaffa och vart?
1. Bestäm dig hur långt på effektstegen du vill komma och vad det får kosta. 2. Håll dig till de kända SAAB-trimmarna. 3. Valet av firma är ditt men att surfa runt lite o skaffa dig en egen uppfattning o ring gärna o prata med de oxo för att "känna efter" lite. Väg in servicen och hur långt det är till firman, blir det strul kan det vara bra att du inte behöver ta dig 110 mil för att få hjälp.