2873
Sök

Biltema

Muttley
11 juli 2008
olkarlsson skrev:
tkd_rille skrev:
olkarlsson skrev:

Ja, biltema är billigt och BRA. Ska börja på fordonsprogrammet eftersommaren i halmstad. Förhoppningsvis verktyg ifrån biltema !

men då är du inte så gammal smile har tyvärr fått använda biltemas verktyg väldigt ofta smile och jag har knäckt hur många hylsor som helst och spärrhandtag har jag med förstört då de inte tålde ett skit smile
när de gäller verktyg i inköp så blir de helst teng tools eller kamasa eller något mer känt smile

reservdelar köps absolut inte av mig hos de då jag har haft problem med deras bromsar skivor och massa=)

sen vad alla andra gör är ju upp till de smile

men jag köpte ett tankskydd till min motorcykel de blev bra smile för de gör inte någon direkt nytta eller skada och jag kastade bara 40 spänn i skogen smile

ska dock prova på deras sadelväskor om jag ska på långtur snart.

Vem sa att jag inte använt deras berktyg ofta? Jag har väl använt dem lika ofta som någon annan. Visst jag har inte använt dom i 20 år, men jag har nog använt dom oftare än dem flesta eftersom att jag har meckat flera tmmar varje dag i ett jävla tag nu. Och NEJ jag har inte tagit det lungt med dom. :PDet ända som har hänt är att dem försvunnit. wink

de är ju bra att du är nöjd med de så de tjänar pengar på de viset smile för här går de icke in.
har knäckt mycket verktyg från biltema, men de är klart de är så billigt att man har råd att köpa dubbla satser om man köper riktig kvalite.

Muttley
11 juli 2008
olkarlsson skrev:
fattar inte varför alla klagar på bromsarna. mina har varit hur bra som helst. biltema skulle fan börja sälja och kränga däck, hade blivit en super hit!!

konstigt smile bromsarna jag hade köpt till min ena bil brann upp efter vädligt kort tid smile alltså bokstavligen smile körde hårt med bilen och de verkligen kom rök från de smile de pallar inte trycket helt enkelt.

och aldrig i livet jag skulle lämna in och kränga däck på biltema, de jag har varit på här i närheten har de rätt inkompetent personal.

Ninja
174 Inlägg
11 juli 2008
tkd_rille skrev:
olkarlsson skrev:
tkd_rille skrev:

men då är du inte så gammal smile har tyvärr fått använda biltemas verktyg väldigt ofta smile och jag har knäckt hur många hylsor som helst och spärrhandtag har jag med förstört då de inte tålde ett skit smile
när de gäller verktyg i inköp så blir de helst teng tools eller kamasa eller något mer känt smile

reservdelar köps absolut inte av mig hos de då jag har haft problem med deras bromsar skivor och massa=)

sen vad alla andra gör är ju upp till de smile

men jag köpte ett tankskydd till min motorcykel de blev bra smile för de gör inte någon direkt nytta eller skada och jag kastade bara 40 spänn i skogen smile

ska dock prova på deras sadelväskor om jag ska på långtur snart.

Vem sa att jag inte använt deras berktyg ofta? Jag har väl använt dem lika ofta som någon annan. Visst jag har inte använt dom i 20 år, men jag har nog använt dom oftare än dem flesta eftersom att jag har meckat flera tmmar varje dag i ett jävla tag nu. Och NEJ jag har inte tagit det lungt med dom. :PDet ända som har hänt är att dem försvunnit. wink

de är ju bra att du är nöjd med de så de tjänar pengar på de viset smile för här går de icke in.
har knäckt mycket verktyg från biltema, men de är klart de är så billigt att man har råd att köpa dubbla satser om man köper riktig kvalite.

finns ju bra och dåliga verktyg på biltema och om man använder verktygen fel så går dom ju sönder är ju så med dom flesta smile

Muttley
11 juli 2008
elvisp skrev:
tkd_rille skrev:
olkarlsson skrev:

finns ju bra och dåliga verktyg på biltema och om man använder verktygen fel så går dom ju sönder är ju så med dom flesta smile

haha så du menar att de är fel på mig smile nepp de är de faktiskt inte, har skruvat med teng tools verktygsserie då vi hade de i skolan sen fick man låna biltemas skitverktyg när man skruvade på en bil till en polare och de var rena skitet. så de är inget fel på mig smile har vanan

min farbror har egen verkstad och hade han kört med biltema saker hade han fått gå i konkurs har han sagt själv smile och han har skruvat över 20 år. köper enbart verktyg från mekonomen och han har verktyg som säkert är tjugo år gammalt smile

12 086 Inlägg
11 juli 2008
Köpte precis batteri på Biltema, deras silverskit:P Hoppas de håller, jag tror på biltema!

Licensierad debbatör.
205 Inlägg
11 juli 2008
tkd_rille skrev:
olkarlsson skrev:
fattar inte varför alla klagar på bromsarna. mina har varit hur bra som helst. biltema skulle fan börja sälja och kränga däck, hade blivit en super hit!!

konstigt smile bromsarna jag hade köpt till min ena bil brann upp efter vädligt kort tid smile alltså bokstavligen smile körde hårt med bilen och de verkligen kom rök från de smile de pallar inte trycket helt enkelt.

och aldrig i livet jag skulle lämna in och kränga däck på biltema, de jag har varit på här i närheten har de rätt inkompetent personal.

Min bror pinade biltema bromsarna som fan ett ganska bra tag. Dem funkade fin fint och va fortfarande massor med både skivor och bromsar kvar. Ok jag måste hålla med dig om att vissa biltemaanställda inte har alla knivar i lådan men i halmstad har dem ganska vettig personal faktiskt.

-Klart att jag är världens pessimist, då blir man ju alltid glatt överaskad

promo
11 juli 2008
Som någon sagt tidigare så ska man la hålla sig ifrån vissa delar av sortimentet typ bromsar och överiga chassi samt motor delar. Men verktygen (typ stora verktygslådan för 990:-) är riktigt bra grejer. Finns även massa andra saker till hemet och fritiden som är kanongrejer big_smile

956 Inlägg
11 juli 2008
Sen kan man inte förvänta sig att deras billiga verktygs satser ska hålla för all misshandel, men köper man deras som har 10 års garanti så fungerar dom och är billigare än diverse andra märken, och om dom skulle gå sönder är det bara att byta in.

hur kan man jämnföra en volvo 740 mned en sierra helt olika bilar. de är som att jämnföra en katt och ett lejon i styrka ju:S
//snoddas

29 Inlägg
11 juli 2008
Har handlat på biltema så länge jag kommer ihåg och har aldrig haft ngr problem med nått, motordelar, kemikalier och allt annant, klockrent.

badboy for life
356 Inlägg
11 juli 2008
oavsett om det är biltema ica ikea eller något annat varuhus så kommer det alltid att finnas personal som är bra och mindre bra på olikas saker eller hur tongue
olkarlsson skrev:
tkd_rille skrev:
olkarlsson skrev:

Min bror pinade biltema bromsarna som fan ett ganska bra tag. Dem funkade fin fint och va fortfarande massor med både skivor och bromsar kvar. Ok jag måste hålla med dig om att vissa biltemaanställda inte har alla knivar i lådan men i halmstad har dem ganska vettig personal faktiskt.

leva bör man ändå dör man

2 079 Inlägg
11 juli 2008
olkarlsson skrev:

ja, jag pinar alla bromsar, men men, biltema är lågbudget saker, ofta håller inte grejerna, men det får man räkna med, man får vad man betalar för......det där spärrskaftet som ligger i garaget tillexempel, det skulle jag lossa en mutter med så gick det av lol

Cars were invented to have a faster way of fleeing from Chuck Norris. Not to be outdone, Chuck Norris invented the car accident.

4 586 Inlägg
12 juli 2008
Jag köpte mitt specialvertyg där för bromsoken bak där handbromsen sitter i oket värd var enda krona och håller bra även spindeledsvertygen har jag andvänt utan några som helst tecken på dårlig kvalitet. Vertyg i stora drag som jag har i garaget är ifrån biltema och efter allt skruvande så har inte jag sett några brister alls

ska dock varken köpa belägg eller skivor där då får det bli mekonomen eller autoexperten då jag vill ha bra bromsar för det har inte biltema
Senast redigerat av jorre83 (12 juli 2008)

4 586 Inlägg
12 juli 2008
rekomenderar biltemas stora tvättsvampar brukar åka dit och köpa på mig ett lager

835 Inlägg
12 juli 2008
Inget fel på biltema, skulle aldrig köpa nån form av "styling" eller motsvarande men reservdelar där är lika bra som någon annanstans. Så är det. Bromsbeläggen dammar endel och har lite skum passform men de funkar. Skivorna är precis lika bra som tex saab original, inge sport men bra standard. De kan uppfattas som de ytrostar lite snabbt bara.... Mycket fördomar mot biltema men lovar att allt tillverkas i samma fabik i Botswana.

204 Inlägg
12 juli 2008
Biltema = Feltema

RM-operatör
667 Inlägg
12 juli 2008
Nu har Bettan dåligt attityd wink

406 Inlägg
12 juli 2008
Har man en bil med fyra cylindrar så köp 16st tändstift, brukar vara ett i varje fyrpack som funkar.

:DPlattan i mattan:D

1 688 Inlägg
12 juli 2008
kolvas skrev:
Grejorna jag provat från Biltema:

Krafthylsset = Funka bra, har bankat, slagit & kört med STOR muttermaskin & dom håller även spärrhandtaget.

Hylsset billig modell & billiga ringnycklar = skit, funkar kanske att skruva ihop möbler.

Bromsar = SKIT, skulle aldrig få för mig att prova det igen! Klossarna blev glasade p.g.a överhettning direkt & med rediga belägg så blev skivorna skit.

Bromsok, huvudcylinder & bussningar och koppling = inget att gnälla över.

Domkraft á 159:- = SKIT, lyfter knappt bilen över marken & efter 3 användningar så läcker skiten!

Kompressor á 799:- = Skit, eller ja, den duger till att pumpa däck om man har hörselskydd, den låter å skramlar så in i h*lvete

3-hjulig elmotorcykel till barn = kanon, har bara behövt ladda 2 ggr sen julafton å då kör grabben dagligen med den!

Deras hyls-set funkar riktigt klockrent, har kört deras vanliga hylsor med muttermaskin när jag dragit åt framvagnen på bilen, även 32ans vanliga hylsa för att få loss drivaxeln. Inga som helst problem.

Min domkraft är 2 år gammal och är använd över 100 gånger, fortfarande inga problem med läckage eller liknande. Man kan behöva dra åt muttrarna som håller hjulen, men det är ju justering bara. smile

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!

Neerd
1 596 Inlägg
12 juli 2008
Biltema är böndernas svar på mekonomen^^

Teori är när man vet allt men inget går som det ska
Praktik är när allting funkar bra men ingen vet varför
I mitt liv förenas teori o praktik inget är som det ska och ingen vet varför...

982 Inlägg
12 juli 2008
allt utom bilgrejer..är ju bra skit

Sök