3063
Sök

Biltema

Muttley
12 juli 2008
jag var faktiskt på biltema idag smile och köpte en vääldigt bra sak, och de enda jag kanske litar på ? haha den kanske går sönder första gången jag använder de smile

en platta till stödet på hojen vid mjuka underlag, kostade 10 kronor, sådant skit är de enda jag kan tänka mig köpa hos dem.

Höbonde
228 Inlägg
12 juli 2008
alex_side skrev:
Biltema är böndernas svar på mekonomen^^

LÄR DIG! Lantmännen isåfall!;D
Finns inget på "Feltema" som håller på ett lantbruk!

Allt över 5 liter i motorstorlek är manligt!
Bengt Alsterlind, Sveriges svar på McGyver

badboy for life
356 Inlägg
12 juli 2008
och då anntar jag att du gått i genom alla ca 18000 artiklar som finns på biltema efter som du är så säker big_smile
rideharddiefree skrev:
alex_side skrev:

leva bör man ändå dör man

582 Inlägg
12 juli 2008
när jag hade en opel calibra handlade jag följande på biltema skivor,klossar,avgassytem,olja,filter,stift,kablar,fördelare,lampor,remmar,m,m,m,m,m,m det blev alltså en biltemabil rakt igenom(nästan) måste faktist säga att grejorna höll faktist bättre än opels orginal  hade bilen i 2år och den fick smisk det kan jag lova.vilket skit opel calibra är föresten vart jag tvungen att tillägga
Senast redigerat av jes (12 juli 2008)

hej

Toker
491 Inlägg
12 juli 2008
Finns dom som köper biltema smöjmedel till sina 700hk maskiner och det håller måttet!
Så dåliga som folk säger är dom nog inte..
Senast redigerat av Supratok (12 juli 2008)

Toker Jr 081102

4 586 Inlägg
12 juli 2008
bazooka_ skrev:
Har man en bil med fyra cylindrar så köp 16st tändstift, brukar vara ett i varje fyrpack som funkar.

håller med min bil gick bra ifrån pakering och ut sedan fick jag byta till dom som redan satt där

Better than God \o/
1 883 Inlägg
12 juli 2008
Feltema SUGER!  hehe

NGK är de absolut bästa tändstiften alla kategorier btw...

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)

44 Inlägg
12 juli 2008
jag tycker biltema e schtek! som någon annan sa så får man vad man betalar för! ofast jävligt bra grejjer!

tycker många har denna synen på biltema dock när man frågar dom... ändå är de alltid smälltjockt med folk när man är där! mycke myskolajnen!

Better than God \o/
1 883 Inlägg
12 juli 2008
kolvas skrev:
Grejorna jag provat från Biltema:

Krafthylsset = Funka bra, har bankat, slagit & kört med STOR muttermaskin & dom håller även spärrhandtaget.

Hylsset billig modell & billiga ringnycklar = skit, funkar kanske att skruva ihop möbler.

Bromsar = SKIT, skulle aldrig få för mig att prova det igen! Klossarna blev glasade p.g.a överhettning direkt & med rediga belägg så blev skivorna skit.

Bromsok, huvudcylinder & bussningar och koppling = inget att gnälla över.

Domkraft á 159:- = SKIT, lyfter knappt bilen över marken & efter 3 användningar så läcker skiten!

Kompressor á 799:- = Skit, eller ja, den duger till att pumpa däck om man har hörselskydd, den låter å skramlar så in i h*lvete

3-hjulig elmotorcykel till barn = kanon, har bara behövt ladda 2 ggr sen julafton å då kör grabben dagligen med den!

Vissa av deras verktyg ÄR faktiskt riktigt bra. Jag har två set med hylsor från dem, ett i mm och ett i tum. Klockrena!

Frågan är hur säkerheten är, stannar du på 3meter längre sträcka med deras bromsar kan det vara skillnad på liv och död...

Domkrafterna suger.

Vi har en trehjulig elmotorcykel här med. Ungarna älskar den. De har gjort sönder kåpor, lampor etc men
den funkar bra ändå och batteriet håller länge med.

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)

Neerd
1 596 Inlägg
12 juli 2008
biltemaanstalld skrev:
och då anntar jag att du gått i genom alla ca 18000 artiklar som finns på biltema efter som du är så säker big_smile
rideharddiefree skrev:
alex_side skrev:

HAHAH jag skojjade.. brukar själv handla lite saker där! elr jag gjorde när jag hade sierran^^

Teori är när man vet allt men inget går som det ska
Praktik är när allting funkar bra men ingen vet varför
I mitt liv förenas teori o praktik inget är som det ska och ingen vet varför...

16 197 Inlägg
12 juli 2008
kolvas skrev:
Grejorna jag provat från Biltema:

Krafthylsset = Funka bra, har bankat, slagit & kört med STOR muttermaskin & dom håller även spärrhandtaget.

Hylsset billig modell & billiga ringnycklar = skit, funkar kanske att skruva ihop möbler.

Bromsar = SKIT, skulle aldrig få för mig att prova det igen! Klossarna blev glasade p.g.a överhettning direkt & med rediga belägg så blev skivorna skit.

Bromsok, huvudcylinder & bussningar och koppling = inget att gnälla över.

Domkraft á 159:- = SKIT, lyfter knappt bilen över marken & efter 3 användningar så läcker skiten!

Kompressor á 799:- = Skit, eller ja, den duger till att pumpa däck om man har hörselskydd, den låter å skramlar så in i h*lvete

3-hjulig elmotorcykel till barn = kanon, har bara behövt ladda 2 ggr sen julafton å då kör grabben dagligen med den!

frågan e ju va du tror att du får när du köper billiga verktyg??  man kan ju inte tro att man ska få snap-on kvalite direkt.

å sen kan man ju undra va man ska ha en så pass liten kompressor till,den duger ju bara till att lufta däcken å annat smått,kvittar vilket mäke på komressor du köper för e den så pass liten så finns de ju inte luft så de räcker till annat.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

204 Inlägg
12 juli 2008
ShyGuy skrev:
Nu har Bettan dåligt attityd wink

Äsch wink Ville ju veta vad man tyckte om Biltema wink
Jag har aldrig tyckt om Biltema. Bromsarna som pappa köpte på biltema är helkassa hmm Tyvärr. Annars är det ju billigt wink Men som man sejjer "Man får det man betalar för" tongue

5 198 Inlägg
12 juli 2008
Är ju frivilligt å handla där,, gilalr man inte grejerna så låter man bli dom..

badboy for life
356 Inlägg
12 juli 2008
så det säger du tror det är så här många handlar såkert på biltema men vill inte erkänna det om du frågar dom.
Behöver inte alltid inte vara så men det är en vild gissning:lol:
alex_side skrev:
biltemaanstalld skrev:
rideharddiefree skrev:

HAHAH jag skojjade.. brukar själv handla lite saker där! elr jag gjorde när jag hade sierran^^

5 198 Inlägg
12 juli 2008
Jag skäms inte å säja att jag handlar det mesta i bilväg där,, å tro det eller ej,, grejerna har hållit,,

badboy for life
356 Inlägg
12 juli 2008
men som du vet så är inte alla som dig och mig vissa skäms ju tyvärr för att erkänna var dom har handlat sina grejor:D
gamlingen skrev:
Jag skäms inte å säja att jag handlar det mesta i bilväg där,, å tro det eller ej,, grejerna har hållit,,

Licensierad debbatör.
205 Inlägg
12 juli 2008
gamlingen skrev:

Vaddå tro det eller ej det mesta håller, det är väl klart som fan! wink

-Klart att jag är världens pessimist, då blir man ju alltid glatt överaskad

5 198 Inlägg
12 juli 2008
på en del verkar det bara var skit som inte håller.. jag köpte 1 styrled orginal.. den höll 1 vecka,, Biltemas höll tills jag sålde bilen.. 3 år senare

2 079 Inlägg
12 juli 2008
olkarlsson skrev:
gamlingen skrev:

Vaddå tro det eller ej det mesta håller, det är väl klart som fan! wink

nej

Cars were invented to have a faster way of fleeing from Chuck Norris. Not to be outdone, Chuck Norris invented the car accident.

5 198 Inlägg
12 juli 2008
biltemaanstalld skrev:
men som du vet så är inte alla som dig och mig vissa skäms ju tyvärr för att erkänna var dom har handlat sina grejor:D
gamlingen skrev:

Vissa skäms över att de handlar på coop oxå..

Sök