Jag skäms INTE att gå in och handla på Biltema, vilket jag inte gör så ofta. Men skulle ALDRIG gå in på Lidl och handla !!!
Lidl har mycket god mat som man inte finner i svenska butiker.
Det har dom säkert, men det har Coop med Och jag läste nåt om Lidl i tidningen förr: "Här fraktar matvarujätten sopor – tillsammans med färsk mat" Nog för att Ica bara bytte datumslappar på köttfärsen med, mer Coop åt svenska folket
Hm okey, handlar mest deras pizzor samt glass och annan fryst mat dom har. Förvånar mig om dom förvarar sopor i kyl-bilen
Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!
Har du kvittot så är det bara att åka till Biltema och få en ny. Det är det fina med Biltema. 10 års garanti på dom flesta verktygen. Se till att köpa dom! Har aldrig upplevt att man fått dålig service av varken butikspersonalen, chefs-personalen eller dom som jobbar i "lilla butiken" som har hand om reklamationer. Hurra för Biltema!
då har du inte varit i hbg eller kstad där suger personalen, min far handla batteri på biltema helsingborg men de var kasst innan han satte i de ens. och de ville inte hjälpa han. så han slängde batteriet på disken vid reklamation och gick.
jag har heller aldrig fått bra service på de biltema varuhusen jag varit på.
alltså summan från mig är att deras varor suger lika mycket som den personal jag har träffat
och bilden med spärrhandtaget de händer INTE efter 30 år om man köper de på mekonomen där de har äkta märke
Jag handlade en 100A generator på Biltema i Luleå. Den blev liggandes i garaget i oöppnad låda någon månad innan jag fick tummen ur och skulle montera den i min 240. När jag öppnade lådan så var det sprickor i chassiet, den hade antagligen fått någon rejäl smäll i deras hantering eller så.
Jag körde iväg till butiken och visade upp generatorn+kvittot, butikspersonalen ifrågasatte inget alls utan jag fick en ny generator på studs .
Jag var lite fundersam innan jag åkte till butiken eftersom det hade gått ett tag sedan generatorn blev köpt, de kunde ju kanske tycka att jag borde ha sett detta fel tidigare och att det var jag själv som hade hanterat den oförsiktigt. Men som sagt så var det inget snack om att det handlade om en vanlig reklamation.
Har du kvittot så är det bara att åka till Biltema och få en ny. Det är det fina med Biltema. 10 års garanti på dom flesta verktygen. Se till att köpa dom! Har aldrig upplevt att man fått dålig service av varken butikspersonalen, chefs-personalen eller dom som jobbar i "lilla butiken" som har hand om reklamationer. Hurra för Biltema!
då har du inte varit i hbg eller kstad där suger personalen, min far handla batteri på biltema helsingborg men de var kasst innan han satte i de ens. och de ville inte hjälpa han. så han slängde batteriet på disken vid reklamation och gick.
alltså summan från mig är att deras varor suger lika mycket som den personal jag har träffat
och bilden med spärrhandtaget de händer INTE efter 30 år om man köper de på mekonomen där de har äkta märke
Tycker biltema i uddevalla är bra också, aldrig haft problem med vare sig personal eller saker därifrån, dock är deras bromsbelägg till ng900 ingen höjdare, uscha vad mina skriker nu
Har dock sätt att dom börjat sälja hålborrade bromsskivor!!
menar du våra sport skivor som är en relativt ny produkt i sortimentet.
hedley skrev:
Tycker biltema i uddevalla är bra också, aldrig haft problem med vare sig personal eller saker därifrån, dock är deras bromsbelägg till ng900 ingen höjdare, uscha vad mina skriker nu
Har dock sätt att dom börjat sälja hålborrade bromsskivor!!
Jag handlade en 100A generator på Biltema i Luleå. Den blev liggandes i garaget i oöppnad låda någon månad innan jag fick tummen ur och skulle montera den i min 240. När jag öppnade lådan så var det sprickor i chassiet, den hade antagligen fått någon rejäl smäll i deras hantering eller så.
Jag körde iväg till butiken och visade upp generatorn+kvittot, butikspersonalen ifrågasatte inget alls utan jag fick en ny generator på studs .
Jag var lite fundersam innan jag åkte till butiken eftersom det hade gått ett tag sedan generatorn blev köpt, de kunde ju kanske tycka att jag borde ha sett detta fel tidigare och att det var jag själv som hade hanterat den oförsiktigt. Men som sagt så var det inget snack om att det handlade om en vanlig reklamation.
Bra service alltså, precis som det bör vara .
Har inte heller haft några bekymmer med reklamationer.. Tycker det funkar fint.. Tycker ni kan sluta klaga, det är ju inte direkt nån som tvingar er att handla där.. Jag hatar dressman men inte fan gnäller man på det det är ju bara att skita i o gå in i dom butikerna man av olika skäl inte gillar..
Senast redigerat av Tiger1978 (13 juli 2008)
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=198980 <--- Min projekt tråd
Bara för att jag inte är paranoid längre så betyder inte det att dom inte är ute efter mig.
Ur en lögnares mun kommer inga sanningar..
då skulle det vara kul om du hade handlat på biltema i malmö någon gång så får man ju hoppas att du hade fått ett anerlunda intryck av biltema
jo jag ska i och försig till malmö nu veckan som kommer, rekommenderar du sadelväskorna till mc? har inte tittat på de riktigt ännu, och i med jag bara ska ha de detta året kvittar de ju om de går sönder direkt.
vad du eller andra pes här på garaget också skulle kunna göra skicka ett pm till mig om det skulle finnas ett klagomål på saker som bemötande servic eller andera saker så kan jag alltid framföra det till min chef men då måste det vara ett konkret klagumål gärna med tid orsak varuhus sammt namnet på personen den anställde som du tyckte var otrevlig så jag har något att lägga fram när jag vissar det för min chef annars har han ju inget att gå på om han ska vidarbefodra det till någon annan. kommer att skriva ut det du sa om bemötandet din pappa fick och vissa det för honom. hoppas att din/er inställning kommer att bil mer positiv angående personalen och servicen i fortsättningen:lol:
kan säga som så här har sålt en del och ännu inte hör något negativt om dom. somdu säket förstår så kan jag ju aldrig gå igodo för en sak men kan säga som så här dom kunder som jag har vissat dom har inte vad jag vet lämnat tillbaka dom än ch den uppfattningen jag har fått av dom så håller dom måttet för något jag skulle kunna handla om jag haft båge och nytta av dom:lol:
tkd_rille skrev:
biltemaanstalld skrev:
då skulle det vara kul om du hade handlat på biltema i malmö någon gång så får man ju hoppas att du hade fått ett anerlunda intryck av biltema
jo jag ska i och försig till malmö nu veckan som kommer, rekommenderar du sadelväskorna till mc? har inte tittat på de riktigt ännu, och i med jag bara ska ha de detta året kvittar de ju om de går sönder direkt.
okej men då håller dväl antagligen till jag köper ny hoj=). köper enbart grejer som inte har med säkerhet och göra så
biltemaanstalld skrev:
kan säga som så här har sålt en del och ännu inte hör något negativt om dom. somdu säket förstår så kan jag ju aldrig gå igodo för en sak men kan säga som så här dom kunder som jag har vissat dom har inte vad jag vet lämnat tillbaka dom än ch den uppfattningen jag har fått av dom så håller dom måttet för något jag skulle kunna handla om jag haft båge och nytta av dom:lol:
tkd_rille skrev:
biltemaanstalld skrev:
okej men då håller dväl antagligen till jag köper ny hoj=). köper enbart grejer som inte har med säkerhet och göra så
biltemaanstalld skrev:
tkd_rille skrev:
Dom erfarenheterna jag ha haft utav Biltema är helt ok... Men vist de deras färger suger... Tror inte deras turbo aggregat är någon höjdare. Men varför köpa de på biltema när det finns folk som tar hem aggregat från Kina för typ för halva priset!