5 april 2007
Trådstartare
Nu e de så att man har trötnat på dom få pollar som finns i bil skrället, har funderat länge å köpa en volvo 850R motor å slänga i den men de e inget kul ju, eller som sakt ingen utmaning genom å bytta motor å starta å köra, jag vill ju skruva motor ju, man ska ju göra de man älskar.
Så min fråga e hur många hk pallar org stakar/kolvar/topp packningen innan de säjer upp sig?
vist jag vet att de gör mycke hur långt sakerna har gott å hur de e kört å så vidare men vi utgår på en normal körd bil runt 20000mil.
Ska köra på 0,3-0,5bar bara på orginal prylarna till en början.
Så de blir turboboxsarna/turbospridarna/turbo rören/ic/turbogrenrör/turbo 15g, delarna e från orginal volvo T5
Öppet filter, å toppen ska in på fullportning å i med en turbopackning eller skärpackning, sen 3 tum hela vägen med 1 slut japps dämpare.
Om sakerna håller å köra på 0,3-0,5bar ungefär nu till nästa vinter så ska jag slänga i smida mahle kolvar å H profil stackar o runt 7,8-8,5bar i komp, då kanske man e med på noterna lite mer å kan ladda runt 1,1-1,6bar.
Som motor doktorn säger, att den e inte klar förens den flyger fram;) vill du ladda mycket skaffa bredbands knack sensor å ladda till den ger utslag, sänk lite på laddet å kör så de rycker :P