2815
Sök

köra påvärkad

Personal- och beteendevetare
1 082 Inlägg
27 april 2007
#21
Gtj skrev:
Izual skrev:
Ditt inlägg är helt opassande och förhoppningsvis bara på skoj.
I dag är det (tack och lov) helt otänkbart att köra påverkad. Man vet att man är en fara i trafiken genom att göra det och känslan är att man inte har kontroll. Däremot är det på alla sätt OK att köra fort. Hela bilkulturen bygger på hastighet - trim, fartränder, dumpventilpys och annat som ska kommunicera "Kolla vad jag kör sketafort". Det vi missar är att så många dör varje år pga att vi kör för fort. Lika många som av rattfylla. Skillnaden är att vi tror att vi har kontroll... och att vi har någon form av rätt att trampa på gasen.

Visste ni förresten att ni ser ett rattfyllo lika ofta som ni ser en taxibil?
Vettigt skrivet, faktiskt!

Litterarum radices amarae, fructus dulces.

2 652 Inlägg
27 april 2007
#22
enda gången jag kört full är ut ur garaget , tvättat bilen o sen in igen .

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
27 april 2007
#23
problemet med många är ju att dom inte resonerar (stavas?) likadant när dom är full... tror säkert att många av dom som kör berusad säger "jag skulle alldrig kunna tänka mig att köra berusad" när dom är nykter smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

2 594 Inlägg
27 april 2007
#24
har bara kört onykter en gång på en skogsbilsväg de va -30 och jag hade vart på by puben
och tagit ett par storastarka, va knapt berusad men endå dumt gjort inte för att de va nån rinska att köra på nån eftersom jag bodde ute i skogen men kunde ju ha kört i diketeller nått å frysigt i hjäl eller nått

Kettunen
27 april 2007
#25
Jag förstår inte på vissa folk. Jag har bara kört onykter en enda gång? Inte fan spelar det roll om ni gjort det 1 eller 1000 gånger!
Grejen e det att du/ni hade kunnat köra på nån just då och hade haft det på dig i hela ditt liv. Speciellt om det var ett barn.
Vill inte låta spydig men alla som kör på fyllan borde fan sitta inne eller bli av med kortet. Synd att inte ens 10% av alla fyllekörningar åker dit.
Jag har själv misst en kompis för ca 3 år sedan nu som blev påkörd av ett äkligt fyllo! Han prejjade in kompisen rätt i en lyktstolpe så det fan ingenting kvar utav honom. Fy fan!

2 594 Inlägg
27 april 2007
#26
Kettunen skrev:
Jag förstår inte på vissa folk. Jag har bara kört onykter en enda gång? Inte fan spelar det roll om ni gjort det 1 eller 1000 gånger!
Grejen e det att du/ni hade kunnat köra på nån just då och hade haft det på dig i hela ditt liv. Speciellt om det var ett barn.
Vill inte låta spydig men alla som kör på fyllan borde fan sitta inne eller bli av med kortet. Synd att inte ens 10% av alla fyllekörningar åker dit.
Jag har själv misst en kompis för ca 3 år sedan nu som blev påkörd av ett äkligt fyllo! Han prejjade in kompisen rätt i en lyktstolpe så det fan ingenting kvar utav honom. Fy fan!
absolut man ska aldrig köra onykter det håller jag med om, sen är det väldigt lätt att sitta å säga en massa när man är nykter jag skulle aldrig osv man gör dumma saker på fyllan, jag lovade mig skjälv att aldrig göra det innan heller,nu dricker jag alldrig 3gg per år å då tar jag taxi,

348 Inlägg
27 april 2007
#27
Nix, inte onykter och köra, big no no, det närmaste jag kommit är att jag flyttat bilen någon meter på garageinfarten när jag tvättat den dagen efter.

Ni som kör dagen efter, tänk på att kroppen bara förbränner 2cl starksprit i timmen, har man svingat ordentligt så ger man fan i bilen dagen efter också.


Kettunen
27 april 2007
#28
ghost_boy83 skrev:
Kettunen skrev:
Jag förstår inte på vissa folk. Jag har bara kört onykter en enda gång? Inte fan spelar det roll om ni gjort det 1 eller 1000 gånger!
Grejen e det att du/ni hade kunnat köra på nån just då och hade haft det på dig i hela ditt liv. Speciellt om det var ett barn.
Vill inte låta spydig men alla som kör på fyllan borde fan sitta inne eller bli av med kortet. Synd att inte ens 10% av alla fyllekörningar åker dit.
Jag har själv misst en kompis för ca 3 år sedan nu som blev påkörd av ett äkligt fyllo! Han prejjade in kompisen rätt i en lyktstolpe så det fan ingenting kvar utav honom. Fy fan!
absolut man ska aldrig köra onykter det håller jag med om, sen är det väldigt lätt att sitta å säga en massa när man är nykter jag skulle aldrig osv man gör dumma saker på fyllan, jag lovade mig skjälv att aldrig göra det innan heller,nu dricker jag alldrig 3gg per år å då tar jag taxi,
Nej jag är inte nykter smile Jag super till det med här. Ska sj börja om ca 4 timmar pimpla lite bärs & grilla wink Men gör som dig. Tar taxi eller be nån polare köra mig, Men jag super mig Väldigt sällan redlös så jag inte vet vad jag gör, Men visst . På fyllan gör man idiotiska saker. Det gör man

volvoraggare
4 776 Inlägg
27 april 2007
#29
brukar lägga mina nycklar på bordet och hag jag druckit öl ja då kontaktar jag tjejen så hon kan hämta mig och bilen eller så blir det bussen hem och hämta bilen dagen efter

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

2 014 Inlägg
27 april 2007
#30
Kom en gång en herre och knackade på där man var på fest en gång när man tagit bilen dit (skulle sova över där). Han ville att min bil skulle flyttas då jag lite klantigt parkerat den till hälften framför hans garageuppfart. Jag erbjöd honom nycklarna för att själv flytta min bil eftersom jag var onykter. Han avböjde eftersom den var högerstyrd.

Följaktligen består mitt livs enda rattfylla av att jag flyttade bilen framåt cirka 3 meter då bilen som tidigare stod framför nu hade försvunnit. Men ändå, trots det lilla, har man dåligt samvete eftersom det är en principsak.

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex


Sök