Har ni några bra bil tips? Jag fyller snart 18 och ska höpa bil, men vet inte riktigt vad jag vill ha. Den ska vara sportig och ha mer än två sittplatser. Jag har kollat på accord o civic, men jag är inte ett fan av fwd, bmw är väl ett bra alternativ, men det är ju så många som har det... Max 50000kr om jag ska ha råd att få den till Åland Såg en 1.4 golf på blocket som såg ganska bra ut förutom just 1.4, det är väl bara 60hk i dom?? http://www.blocket.se/vi/11446208.htm?ca=11_s
golfen såg lite epa traktor ut... om killen inte har kört så mycket bil kanske en M5a kan va lite väl. köp en golf/corrado vr6. 325/328 eller nåt. roliga bilar som går skapligt. för 50 får du en fin golf å en fin 325.
Fast en bakhjulsdriven m5 e34 är väl inte att rekomendera till en nybliven förare
, så sant så men erkänn att man blir sugen.
Tycker att alfan var riktigt snygg i alla fall. Jag tror inte det är bra att enbart rikta in sig på en speciell modell/märke utan se att vad som finns att tillgå i prisklassen.
du ska ha en 9000 Turbo -89. rolig bil som är lättrimad. och du löper mindre risk att bli mos vid en krock om du kör rejäl bil. hur mycket pengar har du? räcker det till en T5 eller 900 turbo -94 och framåt?
50 000 så får du ju en T5 eller ev. en 9-3 turbo. annars en 9000 aero. som jag sa innan störst bil har bäst chans att överleva en krock. jag kommer Aldrig att äga en småbil (för utom 911 an)