3698
Sök

Led blinkers på M3-speglarna

10 Inlägg
31 augusti 2005
Trådstartare
Jag har köpt M3-speglar me blinkers och nu vill jag veta hur jag skall koppla speglarnas blinkers. De är alltså LED-blinkers.

Ända jag vet är att det finns tre kablar en blå, vit och en svart.. och så står det såhär:

BLUE
Connect to (+) Packing Lamp

WHITE
Connect to (+) Singl Lamp

BLACK
Conmect to (-) Vehtcle Round Wire

Någon som kan hjälpa mejj ?

22 Inlägg
31 augusti 2005
haura skrev:
Jag har köpt M3-speglar me blinkers och nu vill jag veta hur jag skall koppla speglarnas blinkers. De är alltså LED-blinkers.

Ända jag vet är att det finns tre kablar en blå, vit och en svart.. och så står det såhär:

BLUE
Connect to (+) Packing Lamp

WHITE
Connect to (+) Singl Lamp

BLACK
Conmect to (-) Vehtcle Round Wire

Någon som kan hjälpa mejj ?

"BLUE
Connect to (+) Packing Lamp"
Antar att du menar parking lamp och då ska den blå kabeln kopplas på pluskabeln som går till parkeringsljuset.

"WHITE
Connect to (+) Singl Lamp"
Vita kabeln ska kopplas på pluskabeln som går till blinkersen om jag förstått det hela rätt.

"BLACK
Conmect to (-) Vehtcle Round Wire"
Svart kabel ska jordas på lämpligt ställe.

Lycka till!

// Mange
Senast redigerat av Mango_p (31 augusti 2005)

Mazda 323 1.8i DOHC -90

10 Inlägg
31 augusti 2005
Trådstartare
Nej, jag menar inte parking lamp! Det står packing lamp på instruktionerna! Annars så håller jag nog med, men den blåa kabeln skall nog inte kopplas till parkeringsljuset, eller jag ser iaf ingen logik i varför den skulle kopplas dit.

Kan nån hjälpa mejj!?

22 Inlägg
31 augusti 2005
Okejj..nej, jag antog att det var parking det skulle stå och bara översatte det rakt av men då vet jag tyvärr inte.. aldrig hört talas om nåt som skulle heta så. Rimligtvis borde det ju räcka med plus från blinkers och jord bara tycker jag.. vad den tredje sladden har för funktion fattar jag inte.

Aja.. hoppas det grejar sig!

// Mange
Senast redigerat av Mango_p (31 augusti 2005)

Mazda 323 1.8i DOHC -90

10 Inlägg
31 augusti 2005
Trådstartare
Personligen tror jag att det är så här.. En ska jordas, det är ju klart! Å en ska kabel ska få ström på ett eller annat sätt och den sista, skall antagligen fungera som remote, alltså så att det blinkar när jag vill att det ska blinka!

Nån annan som kan säga mera exakt ?

22 Inlägg
1 september 2005
Jo, men om du kopplar en sladd på plus till vanliga blinkersen så borde det blinka när du vill att det ska blinka ändå. Jag hade testat att koppla de sladdarna som jag vet vart de ska och sett om det funkade.. Kan det inte vara så att det ska vara som du säger.. att sladden ska fungera som nån slags remote och vara kopplad på parkeringsljuset.. "Packing lamp" kanske bara är nåt taskigt översatt/stavfel från tillverkaren?

Ut och testa wink

// Mange
Senast redigerat av Mango_p (1 september 2005)

Mazda 323 1.8i DOHC -90

719 Inlägg
1 september 2005
är kanske ska gå till varnings blinkers kabeln! är det 3 kablar på orginal blinkers? är det bara 2 så är mitt förslag helt fel!

live free, die young.

12 086 Inlägg
1 september 2005
Jag har ett par M3 speglar som ligge o dammar hemma.. och dom är det LED blinkers på.. något jag fick syn på när jag provkoppla dom va att dte även va blå LED när det inte blinka! Och isåfall är det kanske dom som ska kopplas till parkeringljuset.. Koppla så ska du få se om det lyser blått mkt troligt, det gör mina iaf.

10 Inlägg
8 september 2005
Trådstartare
Nu sitter M3 speglarna fast! Det var nog till parkeringsljusen den sista kabeln skulle, den lyser nu gult/orange! Tack för ert stöd!

Sök