2196
Sök

Den dummaste lögnen/kommentaren du hört från en bilintresserad :P

5 Inlägg
30 september 2008
#241
twin_cam skrev:
En kompis polare hade Kört i 290 med en original 740GL, och min polare skulle legat i häcken med som colt 1,3... Hmmm, om en 740GL gör 290, då  borde min bil göra minst 320- 330 nånting...
MIn bil borde vara rätt rapp med då en 740 gl inte hänger på mej alls tongue


Solfilmsmontör
947 Inlägg
30 september 2008
#242
"Sätter man solfilm på utsidan?" Ja och sen ger man personen en rakblads skrapan för att skrapa bort filmen går lättare på vintern än att ta bort isen från rutorna.

"Imagination is more important than knowledge..." -Albert Einstein (1879 - 1955)
Att tänka före man talar är som att torka sig innan man skiter.

63 Inlägg
30 september 2008
#243
En god vän för några år sedan. "choka bilfaan, så får han bränsle fortare" Kan tillägga att det var en sur 240 diesel...efter att några andra polare kört soppatorrt med den big_smile


854 Inlägg
30 september 2008
#244
Vissa kanske tycker det är kul, jag blir tokig (Porschefan), är när människor tycker att de äldre Porscharna liknar gamla saabar. Men... Det är bara att dra på smilbanden och låsas som om man inget hört...  smile


Allmänt envis
12 512 Inlägg
1 oktober 2008
#245
Har en kompis som aldrig hade kört bil. För att jävlas lite med honom frågade vi hur man gör med pedalerna, hur man växlar etc. Han visste faktiskt ordningen men han hade hört att man bara fick använda en fot åt gången. Tog ett tag att övertala honom och jag undrar fortfarande hur det skulle sett ut...

Samma person skulle minsann köpa en 850 glt när han tagit kortet, och han skulle ha en bakhjulsdriven för det var bäst enligt honom roll

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Diktator
968 Inlägg
1 oktober 2008
#246
samtal mellan mig och en volvo raggare.
-min 940 går bättre än 940 turbo.
-jaha, nämen vad skoj, vad har du gjort?
-jag har inte gjort något men förra ägaren slipade ventilerna och planad max och portat den maximalt....

även en annan kille som flaggar volvo högt har sagt
hans farsa brukade på 80 talet skära sönder volvo raka 6or på mitten och ta bort och göra rak 4 av den, orsak = bättre kylning

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
1 oktober 2008
#247
en sak som ja skrattar gott åt är folk som tror att ford sierra är framhjulsdriven lol

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

3 714 Inlägg
1 oktober 2008
#248
har en polare som är rätt rolig

han trodde at volvo 850 var 4 cylindriga big_smile
vek mig nästan dubbel när vi gick å beställda 4 stift till en 850 big_smile

en annan polare trodde att ett öppet filter gjorde så han fick 10 hästar haha

"Jag är inte dum jag har bara otur när jag tänker"
Mitt galleri: http://www.garaget.org/bollen1986/gallery
Vill du ha din bil fotad i skövde? skicka ett PM

Knegare
718 Inlägg
1 oktober 2008
#249
Fredrik.Gustavsson skrev:
beemern skrev:
de jag har e väl lätt bäst iallfall. jag skulle till ett ställe (stugun heter de, exakt 5mil från östersund) och ja ringde då ja for från stan och efter ca 10 min så ringde ja och sa att dom får ta sej ner på byn för ja e strax framme och dom höll på att tappa hakan och fråga hur fort ja körde egentligen, "ja just nu går de bara 170" sa jag. åså la dom på, efter 7min så va ja framme och tillome före dom. körde allså 5mil på 17min (tog tid och va kanske 3 bilar vi mötte och ingen behövde ja köra om)

och då kommer vi till de roliga. han som ja skulle till kör volvo 240 me b21 och e sjukt slö och helgen efter ja körde på den tiden så sa han att då han skulle på sin svetskurs som e på ett ställe 7mil bort och han sa att han tog de på 15minuter. höll på att garva ihjäl oss som hörde de.
Det var ju kul : /
Om du kört så fort måste du haft en snitt fart mellan 180-190 och det tror jag inte du klarar på dom vägarna uppe i norr.
Så din kompis historia är väl lika sann ungefär.
När jag jobbade på dagis förra året körde jag på ca 13-14min till jobbet. Dit är det 4,5mil. Dock så gick jag alltid upp 25min innan jag började så hade egentligen inte så mycke val ;P

William 2009-02-20

208 Inlägg
1 oktober 2008
#250
jag slås av mina arbetskollegors okunskap tongue Vi kör 3-5 timmar med bil varje dag (brevbärare) och har 8 bilar att se till de funkar fint (olja, luft, vätskor, renlighet etc) (VW Caddy tdi dsg)

för någon månad sen (då har vi alla jobbat sedan februari) så börjar en av bilarna koka ute på rundan, så jag fick åka ut till tjejen som körde med lite vatten och allmän hjälp. Står vid huven, hon står vid förarsätet, jag ber henne öppna motorhuven och hon säger.... hur gör man det?
ööööh.... har du aldrig kollat olja eller kylarvätska eller nått? på 7  månader?........ tydligen inte..
(förövrigt vare hål i kylarslangen så vattnet bara forsade ur)

Samma tjej har jag även hjälpt  byta däck, hon skulle skruva loss bultarna som höll i extradäcket... ni vet, stora silvriga 6kantiga... men jag va tvungen att visa hur dom såg ut innan hon lyckades skruva loss dom tongue

Vi har även haft pyspunka på 4 däck, 3 av dom har jag fått byta själv, för de andra pumpar i ny luft, klarar sig 3 timmar på rundan, kommer tillbaka, nästa dag står det utan luft igen, så gör dom samma sak igen... i helgen hade en stackare stått på fälgen hela helgen
Senast redigerat av vild (1 oktober 2008)

If you can't convince them, confuse them!

208 Inlägg
1 oktober 2008
#251
hah, en till.... vi skulle PRECIS åka på kiel båten i göteborg, mot tyskland när våran förbannade kylare börjar koka (saab9000) och det bolmar ånga ur stackarn. I bilen bredvid, en snygg dyrare cab-variant av nått slag så sitter det en ung man och snackar i mobil, när vår bil börjar ryka så vrålar han i telefonen . DET BRINNER!! SHIT BILEN BREDVID BRINNER!! HERREGUD, vad ska jag göra?! Det brinner i bilen!!!!' Mamma skakade mest på huvudet och fortsatte arbetet med att få bilen körbar igen så vi kunde komma på färjan.
Senast redigerat av vild (1 oktober 2008)

If you can't convince them, confuse them!

mmm, blåbärssoppa.
616 Inlägg
1 oktober 2008
#252
Mamma sålde sin gamla Opel till nån äldre gubbe som knappt visste vilken sida ratten satt på. Sen hade pappa sett honom komma åkande i 50 på ettans vxl...

Sen chefen på mitt gamla jobb, vi körde MB 311 CDI, som berättade att bilarna gick på diesel vilket innebar att man INTE fick tanka bensin i dem för då gick dom sönder.
Nähä? Säker man inte kan tanka bensin ens i nödfall då? roll

/ichi

Avstängd
962 Inlägg
1 oktober 2008
#253
RouziMotorsport skrev:
dusty skrev:
"visste ni att man kan växla utan att hålla ner kopplingen" den fick jag höra från en kompis en gång. en vecka senare mitt i natten ringde han mig och sa att hans bil gått sönder och han behövde skjuts. växellådan hade rasat smile
den har jag också hört.. fast från en jag inte kände, det va på en streetrace möte..
och jag hörde någon säga det här lite längre bort än där jag stod

"jo jag brukar växla utan att hålla inne kopplingen!!!"

jag tänkte............va?
Funkar ju fin-fint om han har en dogbox låda.

mmm, blåbärssoppa.
616 Inlägg
1 oktober 2008
#254
Nej, hur kunde jag glömma... big_smilebig_smile

Första gången jag hörde om lustgas trodde jag man tryckte på en knapp så sprutade det in i kupén. Typ perfekt en lördagkväll, tänkte jag. big_smile

/ichi

9 108 Inlägg
1 oktober 2008
#255
Dummaste lögnen från en bilintresserad angående en skuld på 35k: "Japp jag ger dig 4000 i månaden året ut". Jag fick 1500 spänn efter två månader sedan gick det inte att få tag på personen i fråga på två-tre månader lol

Efter många om och men blev jag en 850 Turbo rikare, inte samma värde men orkar inte bry mig.


KHRacing
1 oktober 2008
#256
bollen1986 skrev:
big_smile

en annan polare trodde att ett öppet filter gjorde så han fick 10 hästar haha
Ingen myt på vissa bilar. smile

KHRacing
1 oktober 2008
#257
T16_AeRo skrev:
Kompisen påstod att bilen drog mindre bensin när han polerat den.. pga av mindre luftmotstånd roll
Finns anledning till att F1-stallen vaxar sina bilar före start - samma gäller för allt som
har ett luftmotstånd, ju slätare yta, minsre bränsleåtgång.

Väldigt enkelt egentligen wink

4 571 Inlägg
1 oktober 2008
#258
calibra1992 skrev:
Att sportavgas, öppet filter och chip skulle ge 100+ hästar mot original tongue
På vissa JDM bilar är det sant


482 Inlägg
1 oktober 2008
#259
Min svärfar har kört ifrån Per Eklund mellan Arvika och Årjäng tongue Bilen han körde var en volvo 142 med dubbelportade weber, men dom fick han ta bort för bilen var "livsfarlig" wink ... Numera äger han en volvo 740 glb (jodå du läste rätt) med glt motor roll

Jodå... Så är det serru!

12 086 Inlägg
1 oktober 2008
#260
En avlägsen bekant skulle kompsänka sin bakaxel.. slå det tongue


Sök