jag slås av mina arbetskollegors okunskap
Vi kör 3-5 timmar med bil varje dag (brevbärare) och har 8 bilar att se till de funkar fint (olja, luft, vätskor, renlighet etc) (VW Caddy tdi dsg)
för någon månad sen (då har vi alla jobbat sedan februari) så börjar en av bilarna koka ute på rundan, så jag fick åka ut till tjejen som körde med lite vatten och allmän hjälp. Står vid huven, hon står vid förarsätet, jag ber henne öppna motorhuven och hon säger.... hur gör man det?
ööööh.... har du aldrig kollat olja eller kylarvätska eller nått? på 7 månader?........ tydligen inte..
(förövrigt vare hål i kylarslangen så vattnet bara forsade ur)
Samma tjej har jag även hjälpt byta däck, hon skulle skruva loss bultarna som höll i extradäcket... ni vet, stora silvriga 6kantiga... men jag va tvungen att visa hur dom såg ut innan hon lyckades skruva loss dom
Vi har även haft pyspunka på 4 däck, 3 av dom har jag fått byta själv, för de andra pumpar i ny luft, klarar sig 3 timmar på rundan, kommer tillbaka, nästa dag står det utan luft igen, så gör dom samma sak igen... i helgen hade en stackare stått på fälgen hela helgen