2884
Sök

Den dummaste lögnen/kommentaren du hört från en bilintresserad :P

Avstängd
46 Inlägg
5 augusti 2011
#561
Var på biltema för ett par år sedan och skulle köpa nya glödstift till min jetta 1,6 td, glödstiften fanns i förbutiken och när jag sa till kassörskan vad jag skulle ha frågade hon då mig, varför finns det glödstift och tändstift, är det för man ska kunna välja vilken man vill ha lollollol HAHA

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
5 augusti 2011
#562
vw_tdi skrev:
Var på biltema för ett par år sedan och skulle köpa nya glödstift till min jetta 1,6 td, glödstiften fanns i förbutiken och när jag sa till kassörskan vad jag skulle ha frågade hon då mig, varför finns det glödstift och tändstift, är det för man ska kunna välja vilken man vill ha lollollol HAHA
Tjejerna på Biltema är oftast mer söta än kunniga. Undrar om de har bra rabatter? wink

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

168 Inlägg
6 augusti 2011
#563
Har en bekant som är lite rolig av sig, detta skedde för ett par år sedan. Vi stog vid hans fars sambos bmw 318 och frågade om han hade gjort något med den, -Nej jag har bara hållt på med underredet på den och satt i turbo, för det är ju olagligt att trimma....

något år efter det fick jag även höra att samma kille hade påstått att hans orginal ford mondeo hade turbo, då han gasa försiktigt på ettan upp till 3 tusen varv sen tröck fullt och sa, -Känner ni turbon som slog i? smile
Senast redigerat av Yelenaspojk (6 augusti 2011)


Självlärd
3 083 Inlägg
6 augusti 2011
#564
Yelenaspojk skrev:
Har en bekant som är lite rolig av sig, detta skedde för ett par år sedan. Vi stog vid hans fars sambos bmw 318 och frågade om han hade gjort något med den, -Nej jag har bara hållt på med underredet på den och satt i turbo, för det är ju olagligt att trimma....

något år efter det fick jag även höra att samma kille hade påstått att hans orginal ford mondeo hade turbo, då han gasa försiktigt på ettan upp till 3 tusen varv sen tröck fullt och sa, -Känner ni turbon som slog i? smile
gorg måste snart införa en "gilla" knapp

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.

Girls go fast
893 Inlägg
6 augusti 2011
#565
Nån liten pojkspoling på 10+ år sa att min bil var en Toyota supra till sin kompis. Det hörde han på ljudet, detta var dock 2 år sen när mitt gamla avgassystem bestämde sig för att rosta sönder och gå av framför sista ljuddämparen så den lät mer än vad den annars gjorde smile

Japsdämpare på en volvo är som stegrande älgdekaler på en Japsbil.
Projekttråden: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=117874

Aufrecht Melcher Großaspach
292 Inlägg
7 augusti 2011
#566
En kund på jobbet sa att hans C250 Turbodiesel automat kunde spinna loss på motorvägen vid WOT om det var blött ute.

eller hur smile


Hemlös
321 Inlägg
7 augusti 2011
#567
vw_tdi skrev:
Var på biltema för ett par år sedan och skulle köpa nya glödstift till min jetta 1,6 td, glödstiften fanns i förbutiken och när jag sa till kassörskan vad jag skulle ha frågade hon då mig, varför finns det glödstift och tändstift, är det för man ska kunna välja vilken man vill ha lollollol HAHA
Hehe, men meningen med tråden var att man ska höra det från en bilintresserad, det vet man ju inte om kassörskan va direkt roll

Turboladdad gräsklippare i ratrod stuk ;) Mer bilder i fotoalbumet.
Dock är den ur funktion nu. Inväntar motorbyte. Suzuki Bandit 600cc...
STIGA BANDIT!

188 Inlägg
18 augusti 2011
#568
Luxi skrev:
Fick höra att man tappar 100 hästar när man kör automat.
kanske inte hundra men runt 20-50 häst är inte så ovanligt att förlora med gamla trötta automater.

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
18 augusti 2011
#569
3dje året på fordon så har våran skola 16 veckors praktik på olika verkstäder i närheten.
Anyhow, när jag var på Berners så skulle vi lufta bromsarna på nån random bil. Så dom han åt mej att koppla på deras avluftare. (En helt vanlig som sätter tryck i behållaren)
Sure klämde dit den. Så frågade han om jag tyckte att locket passade bra...
"Uhm... Jaadå? Inga problem....?"
-Ah vad bra! Förra praktikanten försökte sätta fast den på kylarlocket! big_smile

Shit, 3år på en utav landets bästa fordonsgymnasium, så tycker jag skillnaden mellan bromsvätska och kylarvatten borde vara uppenbart tongue
Erkänt, man kan inte hinna med att lära sej allt. Men någonn måtta får det vara tongue

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

345 Inlägg
18 augusti 2011
#570
Kom fram en kille som var helt 100% säker på att min bil var en ombyggd celica.....

Supra Club Sweden

Självlärd
3 083 Inlägg
18 augusti 2011
#571
RoberthR skrev:
Kom fram en kille som var helt 100% säker på att min bil var en ombyggd celica.....
Vadå? Är det inte det? 8-)

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.

1 215 Inlägg
18 augusti 2011
#572
Bullet--- skrev:
LeafBox skrev:
3dje året på fordon så har våran skola 16 veckors praktik på olika verkstäder i närheten.
Anyhow, när jag var på Berners så skulle vi lufta bromsarna på nån random bil. Så dom han åt mej att koppla på deras avluftare. (En helt vanlig som sätter tryck i behållaren)
Sure klämde dit den. Så frågade han om jag tyckte att locket passade bra...
"Uhm... Jaadå? Inga problem....?"
-Ah vad bra! Förra praktikanten försökte sätta fast den på kylarlocket! big_smile

Shit, 3år på en utav landets bästa fordonsgymnasium, så tycker jag skillnaden mellan bromsvätska och kylarvatten borde vara uppenbart tongue
Erkänt, man kan inte hinna med att lära sej allt. Men någonn måtta får det vara tongue
Något man ska kunna innan man kommer till ett fordonsgymnasium, annars är det något fel tongue
en tjej i min klass (fordon) visste inte vad ett bilbatteri va när läraren stod o pekade på de o fråga henne vad det är sad

____________________________
Oseriösa modifieringar som utförts på ett seriöst sätt ♥

Självlärd
3 083 Inlägg
18 augusti 2011
#573
Pavva skrev:
Bullet--- skrev:
LeafBox skrev:
3dje året på fordon så har våran skola 16 veckors praktik på olika verkstäder i närheten.
Anyhow, när jag var på Berners så skulle vi lufta bromsarna på nån random bil. Så dom han åt mej att koppla på deras avluftare. (En helt vanlig som sätter tryck i behållaren)
Sure klämde dit den. Så frågade han om jag tyckte att locket passade bra...
"Uhm... Jaadå? Inga problem....?"
-Ah vad bra! Förra praktikanten försökte sätta fast den på kylarlocket! big_smile

Shit, 3år på en utav landets bästa fordonsgymnasium, så tycker jag skillnaden mellan bromsvätska och kylarvatten borde vara uppenbart tongue
Erkänt, man kan inte hinna med att lära sej allt. Men någonn måtta får det vara tongue
Något man ska kunna innan man kommer till ett fordonsgymnasium, annars är det något fel tongue
en tjej i min klass (fordon) visste inte vad ett bilbatteri va när läraren stod o pekade på de o fråga henne vad det är sad
Aj. Hur är man funtad då? Vad gör man då på FP? Jag menar ett bilbatteri vet man ju vad det är när man är typ 6 år

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.

1 215 Inlägg
18 augusti 2011
#574
Volvo142_73a skrev:
Pavva skrev:
Bullet--- skrev:

Något man ska kunna innan man kommer till ett fordonsgymnasium, annars är det något fel tongue
en tjej i min klass (fordon) visste inte vad ett bilbatteri va när läraren stod o pekade på de o fråga henne vad det är sad
Aj. Hur är man funtad då? Vad gör man då på FP? Jag menar ett bilbatteri vet man ju vad det är när man är typ 6 år
hon är inte ett dugg bilintresserad så hon gick nog fordon för att hon inte kom in någon annanstans. får se om hon e kvar nu efter sommarlovet wink (hoppas inte)

____________________________
Oseriösa modifieringar som utförts på ett seriöst sätt ♥

342 Inlägg
18 augusti 2011
#575
Andreas34 skrev:
Luxi skrev:
Fick höra att man tappar 100 hästar när man kör automat.
kanske inte hundra men runt 20-50 häst är inte så ovanligt att förlora med gamla trötta automater.
man brukar säga att det är ungefär 10% annars


Skrotsamlare
4 031 Inlägg
18 augusti 2011
#576
Runmark skrev:
Andreas34 skrev:
Luxi skrev:
Fick höra att man tappar 100 hästar när man kör automat.
kanske inte hundra men runt 20-50 häst är inte så ovanligt att förlora med gamla trötta automater.
man brukar säga att det är ungefär 10% annars
Nja du har väl snarare kring 10% i en manuellåda, gamla automater kan bli både 15% och mer därtill.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

342 Inlägg
19 augusti 2011
#577
RD_87 skrev:
Runmark skrev:
Andreas34 skrev:

kanske inte hundra men runt 20-50 häst är inte så ovanligt att förlora med gamla trötta automater.
man brukar säga att det är ungefär 10% annars
Nja du har väl snarare kring 10% i en manuellåda, gamla automater kan bli både 15% och mer därtill.
Jaha men jag snackade om nyare bilar tongue


Meldem
917 Inlägg
19 augusti 2011
#578
RoberthR skrev:
Kom fram en kille som var helt 100% säker på att min bil var en ombyggd celica.....
Antingen så har han aldrig sett en Celica, eller en supra, haha lol

(╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Ät gul snö, de kan vara öl
223 Inlägg
19 augusti 2011
#579
Pavva skrev:
Bullet--- skrev:
LeafBox skrev:
3dje året på fordon så har våran skola 16 veckors praktik på olika verkstäder i närheten.
Anyhow, när jag var på Berners så skulle vi lufta bromsarna på nån random bil. Så dom han åt mej att koppla på deras avluftare. (En helt vanlig som sätter tryck i behållaren)
Sure klämde dit den. Så frågade han om jag tyckte att locket passade bra...
"Uhm... Jaadå? Inga problem....?"
-Ah vad bra! Förra praktikanten försökte sätta fast den på kylarlocket! big_smile

Shit, 3år på en utav landets bästa fordonsgymnasium, så tycker jag skillnaden mellan bromsvätska och kylarvatten borde vara uppenbart tongue
Erkänt, man kan inte hinna med att lära sej allt. Men någonn måtta får det vara tongue
Något man ska kunna innan man kommer till ett fordonsgymnasium, annars är det något fel tongue
en tjej i min klass (fordon) visste inte vad ett bilbatteri va när läraren stod o pekade på de o fråga henne vad det är sad
Känner igen det där, när jag var på "öppet hus" innan jag började skolan för ca 6 år sedan var jag in på fordonsgymnasiet och kikade, då läraren frågade en av eleverna vad det var han pekade på så svarade han luftfilterboxen (Läraren pekade på batteriet). Fick mig ett gott skratt =P


självutnämnd expert
157 Inlägg
19 augusti 2011
#580
skalman1 skrev:
Kanske inte passar ämnet riktigt men tycker ändå det är en kul grej.

En firma som har kurser inom en viss typ av maskiner (förarbevis) använder maskiner som vi har på firman.
Dom ska alltså lära andra att köra dom och att göra en daglig översyn på dom.

En av maskinerna som skulle användas under kursen behövde tankas (diesel), farsan var och köpte diesel och kursledaren skulle tanka den.


Efter en stund kommer kursledaren in i verkstaden och säger att han får inte loss tanklocket, så farsan blir med honom ut och kollar.

Då hade han försökt få loss ett lock som finns på en katalysatorliknande burk som sitter före ljuddämparen och tänkte hälla i diesel där...........

Han ska alltså lära andra att sköta dessa maskiner.
haha den var skön, låter som den rätta personen för jobbet
Senast redigerat av Adeno (19 augusti 2011)

if you’re going to talk the talk, you’ve got to walk the walk


Sök