monno skrev:
Jo men är man från Sundsvall kan man ju inte ha så höga krav på folk i ens närhet heller;)
Du skulle haft en magnet som du gått ut å satt dit på hans bil, och bett han förklara det=)
Det glämde jag faktiskt nämna, jag sa faktiskt "Hur kommer det sig att man kan placera ut magnetstickers ut platser på bilen och att polisens kojaks fastnar på bilars tak om det är aluminium" Svaret jag fick då var att "aluminium är magnetisk som all annan metall" Glömde lägga till det men får skylla det på min sömnbrist men det är helt sant, allt jag skrev i tillägget och det jag skrev nu, det kan jag lova på min döda mormors grav. Anledningen till att jag tog upp det med magneter var att han hade ett gäng magnetstickers (vad fan nu det ska vara bra för), plus vanliga klisterlappar på sin ratiga audi.. Så du kan förstå att det var en människa som det inte gick att resonera med då han för för dum, inte bara för sitt eget bästa utan för mänsklighetens bästa. Hade jag haft en lös aluminiumbit kanske jag kunnat vänt på det men nu hade jag tyvärr inte tillgång till det haha. Skulle bett honom svetsa i den isf och sedan sätta en magnet på den.
monno: Haha nä det är sant, en riktig drägg stad är det och eftersom jag gick fordonsprogramet så var väl ungefär 85% från förorterna Njurunda eller Matfors vilket allt som oftast (säger inte alltid) betyder att deras iq nivå ligger ca 40-60 poäng längre ner än en vanlig människa. Det finns många vettiga människor även här mer iaf 8 av 10 är riktiga tjurskallar som det inte går att ha ett normalt argument med för antingen så vägrar de ge sig även fast de fått klara fakta på att de har fel eller så blir de förbannade och ilskna mot allt som är i närheten. Med det menar jag ju inte att jag aldrig har fel, klart det händer (när grisar flyger
) men jag tar iaf lärdom av de misstagen och bär de vidare med mig och det är inte mer med det helt enkelt. Jag bodde då ca 3km från centrala Sundsvall och dessa Njurunda/Matforsbor hade inget bättre för sig än att kalla mig för stadsråtta och skriva av mina prov hela dagarna :)Tur att det fanns lite vettigt folk i klassen också annars hade man ju blivit galen haha.
Ta det inte allt för seriöst, tycker inte alla från Sundsvalls förorter är dumma i huvudet, inte alls. Är vän med flera av dem och många av dem har mycket vett bakom pannbenet och är öppensinnade men har märkt ett tydligt mönster på att de är betydligt mer tjurskalliga och ofta lite dummare än medelsvensson oavsett härkomst.
Vad det gäller raka v motorer som jag sett en del om i tråden, ut på blocket i en halvtimme och kolla på bmw så ska ni se hur många raka v6or det finns i det här landet, trots att bmw aldrig tillverkat en v6 (även om det kanske kommer i framtiden men det hoppas jag inte!)