3377
Sök

Dubbla avgaskammar på s13?

Lastbilsmekaniker
328 Inlägg
27 maj 2007
Trådstartare
#1
hejsan, har precis satt dit en avgaskam på insuget på min 200a big_smile ställde den "1 kugg fel" som man ska göra, men nu när jag var ute en sväng med den så var den slö så ini helvete, varför har den blitt slö? någon som kan hjälpa. skulle vara tacksammt big_smile  tack på förhand..

Gör det roliga först. Det tråkigare blir mindre tråkigt, när ingenting roligt väntar.

Lastbilsmekaniker
328 Inlägg
27 maj 2007
Trådstartare
#2
ingen som vet??

Gör det roliga först. Det tråkigare blir mindre tråkigt, när ingenting roligt väntar.

Jajjemen!
1 512 Inlägg
27 maj 2007
#3
Satte du den "en kugg fel" åt rätt håll då tongue

Är den inte låg vill ja inte ha den.
Cutting springs isn´t just for fun, its an addiction.

Lastbilsmekaniker
328 Inlägg
27 maj 2007
Trådstartare
#4
ja, medsols.. npgon som vet vfr den e så jävla slö???

Gör det roliga först. Det tråkigare blir mindre tråkigt, när ingenting roligt väntar.

Lastbilsmekaniker
328 Inlägg
28 maj 2007
Trådstartare
#5
tänkte på, nu när man har en vassare kam på insuget, så kanske man måste ha en bättre bränslepump? annars kanske den får för mager bränslablandning och tappar effekt??  någon som vet?

Gör det roliga först. Det tråkigare blir mindre tråkigt, när ingenting roligt väntar.

29 Inlägg
28 maj 2007
#6
VAA!!??? en kugg fel??
Inte ska de väl va så?? Har aldrig hört de. Så mycke skiljer d inte på kammarna så man ska ändra de. Sätt de som de ska va så ska du se att den går bättre.


1 741 Inlägg
28 maj 2007
#7
Niss200an skrev:
VAA!!??? en kugg fel??
Inte ska de väl va så?? Har aldrig hört de. Så mycke skiljer d inte på kammarna så man ska ändra de. Sätt de som de ska va så ska du se att den går bättre.

man ändrar den så man får den ännu rappare.. en kugg ska inte göra så mycket den får bara en ännu brantare kurva. dom som byter avgaskammen brukar göra det då dom ändå byter kammen.

fungerar riktigt bra för dom som gör det.

åter till topic...

hur hårt drog du åt kammen? och spände du remmen tillräckligt eller för mycket?

orginal pumpen klarar bra mycket så bara den inte är trasig så ska det inte vara några problem i din bil.

kan inte förstå vad som kan vara fel. har du hela motorn i 0:läget så ska det ju bara vara att montera och gasa..

råkade kanske vrida nån av kammarna när du skulle spänna remmen eller dyl?

When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69250 <-- Min projekttråd.

29 Inlägg
28 maj 2007
#8

man ändrar den så man får den ännu rappare.. en kugg ska inte göra så mycket den får bara en ännu brantare kurva. dom som byter avgaskammen brukar göra det då dom ändå byter kammen.

fungerar riktigt bra för dom som gör det.

Okej. Då får jag väl oxå prova de då o se om min går ännu bättre cool
Senast redigerat av Niss200an (28 maj 2007)


Lastbilsmekaniker
328 Inlägg
28 maj 2007
Trådstartare
#9
jag drog kammen inte så hårt vad jag minns, alla drev stog på 0läget utom det drevet som skulle stå 1 kugg fel, vet inte varför den är slö, den tappar orken när turbon börjar ladda, precis som om den för överskott av luft, alltså dålig förbränning :S någon mer som kan hjälpa??

Gör det roliga först. Det tråkigare blir mindre tråkigt, när ingenting roligt väntar.

Lastbilsmekaniker
328 Inlägg
28 maj 2007
Trådstartare
#10
ingen som kan hjälpa?????

Gör det roliga först. Det tråkigare blir mindre tråkigt, när ingenting roligt väntar.

Min dröm, din vardag.
641 Inlägg
28 maj 2007
#11
ChixZ skrev:
ingen som kan hjälpa?????

Kollat så att tändningen står rätt?


Asgammal medlem.
2 246 Inlägg
28 maj 2007
#12
hackar den fram när turbon börjar ladda?kommer laddet senare än vanligt?vill den inte rikigt dra?


1 741 Inlägg
28 maj 2007
#13
kan det inte vara att du har råkat få en läcka på en slang så att den blåser ut trycket men då den inte laddar så är det tätt.

men du... nu kom jag på nåt.. kamlägesgivaren. sitter den som du hade den innan? kanske råkat stöta till den så att du får fel värde och den tänder fel. för man måste ju ta bort den innan man plockar bort kåpor m.m

(man bör dra kammarna med momentnyckel så att man inte drar för hårt eller för löst.)

When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69250 <-- Min projekttråd.

Lastbilsmekaniker
328 Inlägg
29 maj 2007
Trådstartare
#14
kamaxelsgivaren går ju bara montera på ett håll hmm kamaxeln sitter inte för löst eller hårt det har jag kollat, motorn går runt jätte lätt och fint. men den tappar orken när turbon börjar ladda vid 3000-3500varv, fast det blir inga "misständningar" men den tappar orken, precis som om det är för lite bränsle..

får la byta tillbaka till original kamaxel om det inte löser sig sad

Gör det roliga först. Det tråkigare blir mindre tråkigt, när ingenting roligt väntar.

Lastbilsmekaniker
328 Inlägg
29 maj 2007
Trådstartare
#15
är det säkert att kammen ska sitta 1 kugg fel medsols? då öppnar den ju ventilerna senare, borde inte det ge mindre effekt? jag tror ju att den ska sitta 1 kugg fel motsols så den öppnar tidigare och får in mer luft och bränsle snabbare?? kanske därför den är seeg?? någon som vet??

Gör det roliga först. Det tråkigare blir mindre tråkigt, när ingenting roligt väntar.

1 741 Inlägg
29 maj 2007
#16
ja men det är ju ovala hål på CAS:en så den går ju att vrida lite.

men jag hänvisar till denna sida http://web.200sx.nu/MetaForum/Topic.asp … 636&S=
Så får du se varför och hur man ska göra.  min longshot är CAS:en eller nån slang som du inte har fått på plats.

When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69250 <-- Min projekttråd.

Lastbilsmekaniker
328 Inlägg
29 maj 2007
Trådstartare
#17
okey, har läst lite men fortf inte blitt klokare sad kamaxelgivarn är la inte oval , det är la 2 spår som tar tag i varandra? så det går inte montera fel??  ingen annars som kan ge tips??

Gör det roliga först. Det tråkigare blir mindre tråkigt, när ingenting roligt väntar.

1 741 Inlägg
29 maj 2007
#18
ChixZ skrev:
okey, har läst lite men fortf inte blitt klokare sad kamaxelgivarn är la inte oval , det är la 2 spår som tar tag i varandra? så det går inte montera fel??  ingen annars som kan ge tips??

jo det är ovala hål så du kan vrida den. de 3 skruvhålen är ovala så du kan montera den fel.

bild bevis http://nissaninfiniticlub.net/photopost/data/500/18883Engine_Shot_Sig-med.jpg
Senast redigerat av tecman (29 maj 2007)

When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69250 <-- Min projekttråd.

Lastbilsmekaniker
328 Inlägg
29 maj 2007
Trådstartare
#19
ja men själva det som tar tag i kammen går inte sätta fel..

Gör det roliga först. Det tråkigare blir mindre tråkigt, när ingenting roligt väntar.

1 741 Inlägg
29 maj 2007
#20
ChixZ skrev:
ja men själva det som tar tag i kammen går inte sätta fel..

man kan ju ställa den = man vrider på "huset" dvs du ställer tändningen. aja åka och äta nu.. kan ta det på msn eller dyl om du pm:ar din adress enklare att förklara så

When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69250 <-- Min projekttråd.


Sök